العبادی: نیروهای پیشمرگه از برخی مناطق آزاد شده از اشغال داعش خارج شدند

العبادی: نیروهای پیشمرگه از برخی مناطق آزاد شده از اشغال داعش خارج شدند
پنج‌شنبه 27 آبان 1395 - 22:02

نخست وزیرعراق تاکید کرد توافق میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق درباره آزادسازی نینوا ثابت و غیر قابل تغییر است.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، دفتر نخست وزیری عراق روز پنجشنبه دربیانیه ای به نقل از نخست وزیر اعلام کرد نیروهای شرکت کننده در عملیات "نینوا می آییم" با پیشروی درهمه محورهای درگیری به پیروزی های جدید دست می یابند و تا آزادسازی دیگر مناطق از اشغال گروه تروریستی داعش به عملیات خود ادامه می دهند.

بر اساس این بیانیه، توافق بین دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق درباره آزادسازی استان نینوا همچنان ثابت و هیچ تغییری درآن روی نداده است. لذا براین اساس نیروهای پیشمرگه درکنار نیروهای نظامی فدرال برای آزادسازی نینوا از اشغال تروریست های داعش می جنگند.

بر اساس این بیانیه، این توافق دربردارنده بندی آشکار درباره عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از مناطق آزاد شده بعد از آزادسازی موصل به سمت مناطق سابق است و این مساله در چند منطقه اجرا شد.

دفتر نخست وزیر عراق تاکید کرد درباره مناطقی که نیروهای پیشمرگه در دوره دولت های سابق درآن حضور داشتند و برخی از آن ها قبل از شروع عملیات " نینوا می آییم " آزاد شد، هیچ توافق جدیدی صورت نگرفته است.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیروز (چهارشنبه) با اشاره به وجود توافق نامه ای درباره حضور نیروهای پیشمرگه کُرد در خط دفاعی موجود قبل از شروع عملیات آزادسازی موصل، تاکید کرد کردستان از حق استقلال خود کوتاه نخواهد آمد و هرگز دربرابر فشارها تسلیم نمی شود".

215-9

 

پربیننده ترین خبرها