هشدار عربستان به ترامپ!

هشدار عربستان به ترامپ!
پنج‌شنبه 27 آبان 1395 - 23:21

العالم - مقام های ریاض به رئیس جمهوری جدید آمریکا درباره پیامدهای توقف احتمالی واردات نفت این کشور از عربستان هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، روزنامه فایننشال تایمز نوشت هشدارهای عربستان نشان دهنده مشکلاتی است که احتمالا دونالد ترامپ درزمینه اجرای تعهدات انتخاباتی خود درزمینه تکمیل استقلال آمریکا از طریق توقف تکیه به نفت دریافتی از" دشمنانش" با آن روبرو شود.

به نوشته فایننشال تایمز، وزیر نفت عربستان با بیان اینکه انرژی نبض اقتصاد جهانی است، افزود:" آمریکا بیشترین استفاده را از اصل آزادی کامل به تجارت جهانی می برد".

"خالد الفالح" وزیر انرژی عربستان درحاشیه اجلاس سازمان ملل درباره محیط زیست در مراکش، گفت :"رئیس جمهوری منتخب آمریکا احساس خواهد کرد که منفعت دراین است وضعیت فعلی را حفظ کند و به اعتقاد من، مشاوران وی خطر توقف معاملات تجاری درزمینه هرنوع کالایی را به وی گوشزد خواهند کرد.

الفالح افزود: آمریکا بابت فروش مقادیر زیادی از صادرات سودی هنگفت به دست می آورد، علیرغم اینکه از واردات میلیون ها بشکه نفت نیز استقبال می کند.

وی تاکید کرد عربستان تا زمانیکه ترامپ در ژانویه آینده قدرت را در دست بگیرد، منتظر خواهد ماند.

الفالح پیش بینی کرد که ترامپ از بسیاری از وعده های خود در زمان تبلیغات انتخاباتی عقب نشینی کند.

ترامپ درزمان تبلیغات انتخاباتی متعهد شده بود که توافق آب و هوایی را که 200 کشور، دسامبر گذشته آنرا در پاریس امضا کرده بودند، لغو کند.

وی این توافق را مکروحیله چین برای ضرر زدن به صنعت آمریکا  برشمرد.

215-9

پربیننده ترین خبرها