گاردین: آمریکا و انگلیس باید عراق را بازسازی کنند

گاردین: آمریکا و انگلیس باید عراق را بازسازی کنند
جمعه 28 آبان 1395 - 12:39

روزنامه گاردین از آمریکا و انگلیس خواست ویرانی هایی را که در عراق و سوریه برجای گذاشته اند ، بازسازی کنند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، گاردین روز جمعه در گزارشی به قلم سایمِن جنکینس درباره دست داشتن غرب در مشکلات کنونی عراق نوشت: آمریکایی ها و انگلیسی های "متجاوز"، عراق را گرفتار آشوب و ناآرامی کرده اند و اگر احساس پشیمانی می کنند ، باید به بازسازی آن بپردازند.
این روزنامه انگلیسی افزود: تخریب منطقۀ تاریخی نمرود یک فاجعه برای عراق و تاریخ فرهنگی مشترک انسانیت محسوب می شود و داعش که سابقه تخریب شهر رقه را در کارنامه خود دارد، هم اکنون به تخریب منطقه نمرود در استان نینوا گاردین خاطرنشان کرد، آمریکایی ها و انگلیسی های متجاوز درب جهنم را به روی عراق باز کردند، و این کار آنها یادآور ضرب المثلی است که می گوید "زندگی زیر یوغ دیکتاتوری آسان تر از یک هفته آشوب است".
بر اساس این گزارش، خسارت فراوانی که به مناطق باستانی عراق و سوریه وارد شده است، به معنای نابودی کامل این مناطق نیست، بلکه امکان بازسازی چنین مناطقی وجود دارد، و هیچ مانعی برای بازسازی معبدهای شهر تدمر سوریه ، دروازه کاخ نمرود و معبد مار ایلیا وجود ندارد.
گاردین افزود: هزینه بازسازی مناطق باستانی عراق و سوریه سنگین نیست و آمریکا و انگلیس اگر احساس مسئولیت می کنند ، باید این هزینه را تأمین کنند. 

تکه هائی از کتیبه های منطقه نمرود

تصویر تخیلی شهر نمرود

 

 

214

پربیننده ترین خبرها