نگرانی روزنامه نگاران عرب از ترامپ

نگرانی روزنامه نگاران عرب از ترامپ
جمعه 28 آبان 1395 - 12:47

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به شعارهای انتخاباتی وی، نگرانی روزنامه نگاران عرب را برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، روزنامه "الرأی" اردن روز جمعه در مطلبی به نقل "تیسیر عماری"، این سؤال را مطرح کرد که آیا نهادها و مؤسسات دولتی آمریکا ترامپ را به حال خود رها خواهند کرد تا سیاستهایش را اجرایی کند؟
این روزنامه نوشت: نمی دانیم که ترامپ دو ماه بعد هنگامی که پست ریاست جمهوری را به دست می گیرد، تغییر می کند یا اینکه شعارها و دیدگاه هایش را همچنان خواهد داشت؟ در آمریکا، مؤسسات و نهادها حکومت می کنند، و در این کشور پنتاگون، سرویسهای امنیتی، وزارت امورخارجه، کنگره و دیگر نهادها فعال هستند و این کشور یک راهبرد پایدار برای خدمت به منافع خود در دنیا دارد.
وی افزود: آیا ترامپ می تواند این راهبرد را تغییر دهد؟ در این موضوع تردید داریم ... آیا ترامپ اجازه خواهد داد که یک نظم نوین چند قطبی در جهان به وجود بیاید؟
"عثمان میرغنی" هم در روزنامه "الشرق الاوسط" لندن نوشت: مشکل این است که ترامپ به تنهایی در این انتخابات پیروز نشد، حزب جمهوری خواه نیز در کنگره اکثریت را به دست آورد، به این معنا که رئیس جمهور آمریکا می تواند اکثر سیاستها و اهداف خود را عملی کند.
میرغنی افزود: اطرافیان ترامپ، و خبرهای فاش شده از کسانی که وی قصد دارد به آنها در دولت خود پست بدهد، خوشایند نیست. بعضی از چهره های راست افراطی و نومحافظه کار در اطراف او جمع شده اند، همچنین چهره هایی افراطی در بین مشاوران ترامپ و در تیم امنیت ملی دیده می شوند.
"هشام ملحم" نیز در روزنامه "النهار" لبنان نوشت: اسامی مطرح شده برای تصدی پست های حساس در دولت ترامپ، موضوعی بسیار بحث برانگیز است.
"فادی الحسینی" هم در روزنامه القدس العربی چاپ لندن، از مواضع ترامپ در خصوص مسأله فلسطین اظهار نگرانی کرد و نوشت: آیا ترامپ می تواند وعده انتخاباتی خود را درخصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس عملی کند؟

پربیننده ترین خبرها