مشاور امنیت ملی ترامپ؛ متهم به حمایت از روسیه

مشاور امنیت ملی ترامپ؛ متهم به حمایت از روسیه
جمعه 28 آبان 1395 - 20:31

دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا، یک مسئول کهنه کار ارتش کشورش را به عنوان مشاور امنیت ملی برگزیده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، به نقل از پایگاه روسیا الیوم، ترامپ ژنرال ماکل فلین، رییس سابق اداره اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، را به عنوان مشاور امنیت ملی برگزیده است. فلین نیز با پذیرش پست مشاور امنیت ملی ترامپ در کابینه جدید آمریکا که ژانویه 2017 زمام امور عهده دار خواهد شد، موافقت کرده است.       
فلین در سال های 2012 – 2014 رییس اداره اطلاعات ارتش آمریکا بود که پس از اختلاف با تیم باراک اوباما رییس جمهور آمریکا استعفا داد. وی به خاطر مخالفت با اتخاذ مواضع خصمانه نسبت به مسکو در معرض انتقادهای شدیدی قرار داشت.

این ژنرال 57 ساله درباره راهکارهای حل اوضاع بحرانی سوریه نیز با کابینه اوباما دچار اختلافاتی شد. وی گفته بود که گسترش جبهه النصره و داعش در سوریه تصادفی یا اشتباه غیر عمد نیست بلکه نتیجه برنامه ریزی حساب شده از سوی تیم اوباماست.  
فلین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجزیره دربارۀ امکان بی توجهی کابینه اوباما نسبت به تحلیل های ارتش درباره گسترش خط تروریسم در سوریه ابراز تردید نموده و گفته بود: «فکر می کنم این مساله یک تصمیم حساب شده بوده است». 
همچنین فلین نقش کابینه جرج بوش در جنگ علیه تروریسم و موضع اوباما نسبت به حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش را مورد انتقاد قرار داد و گفت واشنگتن وقتی همکاری با مسکو برای مقابله با تروریست ها را نپذیرفت اشتباه کرد. وی اکتبر 2016 در گفت و  گو با شبکه آر تی روسیه گفته بود که همکاری روسیه و آمریکا با دیگر شرکا تنها راه حل مشکلات منطقه خاورمیانه است. فلین گفت: «باید درک کنیم که روسیه سیاست خارجی و استراتژی خاص خود را برای تضمین امنیت ملی اش دارد، اما به نظر من در زمینه درک ماهیت استراتژی امنیت ملی با شکست مواجه شدیم». 
انتخاب مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا به طور مستقیم از سوی رییس جمهور بدون موافقت کنگره انجام می شود. فلین جانشین سوزان رایس، مشاور فعلی اوباما، خواهد شد. 
206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها