دستپاچگی عربستان به دلیل اظهارات الخاشقجی ضد ترامپ

دستپاچگی عربستان به دلیل اظهارات الخاشقجی ضد ترامپ
شنبه 29 آبان 1395 - 08:42

درپی اظهارات اخیر "جمال الخاشقجی" نویسنده نزدیک به دربار آل سعود درباره دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، دولت سعودی از این نویسنده تبری جست و وی را نماینده خود ندانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سعودی گفت: جمال الخاشقجی نماینده دولت سعودی نیست.
خبرگزاری دولتی عربستان "واس" به نقل از این منبع افزود: الخاشقجی به هیچ وجه نماینده دولت نیست و نظرات وی شخصی است و به هیچ وجه مواضع دولت عربستان به شمار نمی رود.
تبری جستن دولت سعودی از الخاشقجی و مواضع او بعد از آن صورت می گیرد که وی در سمیناری در واشنگتن از "نگرانی عربستان از پیروزی ترامپ و سیاست های مورد نظرش در خاورمیانه" سخن گفت.
الخاشقجی گفت: "ترامپ موضع خصمانه خود در قبال ایران را نشان داده است، اما همزمان در کنار "بشار اسد" (رئیس جمهور سوریه) قرار گرفته است که این امر درنهایت سلطه ایران بر منطقه را تقویت می کند، در نتیجه عربستان حق دارد که نگران تصدی پست ریاست جمهوری توسط ترامپ باشد."
وی افزود: "انتظار اینکه مواضع ترامپ رئیس جمهور تا حد زیادی با مواضع وی در دوران رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری متفاوت باشد، صرفا در بهترین حالت امیدی پوچ است. عربستان باید خود را برای برخی تحولات غیرمنتظره آماده کند که به احتمال زیاد در قالب ایراد سخنان منفی از سوی دولت ترامپ خواهد بود."
6

پربیننده ترین خبرها