نقض گسترده آتش بس در یمن توسط سعودی ها

نقض گسترده آتش بس در یمن توسط سعودی ها
يکشنبه 30 آبان 1395 - 04:45

العالم - خبرنگار العالم از یمن گزارش کرد که نظام سعودی همچنان به نقض آتش بس توافق شده با یمن ادامه می دهد.

براساس این گزارش جنگنده های رژیم سعودی در تازه ترین مورد نقض آتش بس شهرک صرواح در مارب را با پروازهای متعدد بمباران کردند.

همچنین هواپیماهای سعودی مناطق تعز، الحدیده و حجه درشمال غرب یمن را مورد هدف بمباران های خود قراردادند.

بر اساس این گزارش به موازات حملات هوایی جنگنده های سعودی، مزدوران عربستان هم با توپخانه و موشک منازل مسکونی و مزارع کشاورزی را در صرواح از توابع استان مارب هدف گرفتند و در منطقه الضبوعه تعز نیز تعدادی از شهروندان بر اثر حملات مزدوران سعودی به شهادت رسیده و عده ای مجروح شدند. 

درهمین حال نیروهای یمنی موفق شدند ستون زرهی مزدوران را هنگام تلاش آنان برای پیشروی به سمت منطقه الصبرین در استان الجوف نابود کنند و در پاسخ به حملات مزدوران سعودی به مناطق مسکونی، یک فروند موشک زلزال 3 به سمت ستون های ارتش عربستان در پادگان نجران شلیک کردند. 

این گزارش حاکیست که در جریان عملیات هوایی دشمن سعودی، جنگنده های عربستانی در منطقه شمال صحرای میدی در استان حجه به اشتباه مزدوران خود را مورد حمله قراردادند  که تعداد زیادی از مزدوران آنها کشته و مجروح شدند.

یادآور می شود براساس توافق طرف های درگیر که در مسقط پایتخت عمان انجام شد، قرار بود آتش بس از پنجشنبه گذشته در یمن برقرار شود؛ اما عربستان سعودی و مزدورانش به حملات جنایتکارانه خود به مناطق مختلف یمن ادامه داده و ده ها تن را به خاک و خون کشیدند.

حملات روز شنبه عربستان و مزدوران آن در مناطق مختلف هم درشرایطی انجام شد که سعودی ها ادعا کرده بودند از ظهر شنبه به مدت 48 ساعت به صورت یکجانبه در یمن آتش بس برقرار می کنند.

پربیننده ترین خبرها