جابجایی برخی اهالی شرقاط به دلیل همکاری با داعش

جابجایی برخی اهالی شرقاط به دلیل همکاری با داعش
يکشنبه 30 آبان 1395 - 11:31

فرماندار شرقاط در استان صلاح الدین عراق، از جابجایی اهالی یکی از محله های این شهر به خاطر همکاری آنها با گروه تروریستی داعش و پنهان کردن اجساد عناصر این گروه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، "علی الدودح" تصریح کرد: فرماندهی عملیات صلاح الدین به ریاست سرلشکر ستاد "جمعه عناد" تصمیم گرفت که اهالی محله "العسکری" شرقاط را به خاطر همکاری آنها با عناصر گروه تروریستی داعش تحت تدابیر شدید امنیتی به مکان دیگری منتقل کند.
وی به شبکه السومریه گفت: برخی اهالی محله مذکور با داعش همکاری می کنند، و این امر قابل قبول نیست زیرا داعش خاستگاهی دارد و اهلی این محله یکی از همانها است.
فرماندار شرقاط تصریح کرد: گروهی از عناصر داعش یک مرکز ایست و بازرسی را در مرکز این بخش ایجاد کرده و پنج نفر از نیروهای الحشد الشعبی را به قتل رساندند.
وی افزود: نیروهای امنیتی توانستند سه نفر از اعضای این گروه را کشته و دو نفر دیگر را نیز تحت تعقیب قرار داده و آنها را در محله العسکری بکشند، اما اهالی اجساد این داعشی ها را مخفی کرده، و آنها را هنوز پیدا نکرده ایم.
الدودح خاطرنشان کرد: اوضاع امنیتی تحت کنترل و شرایط عادی است، و به جز این حادثه، هیچ درگیری مسلحانه جدیدی روی نداده است.
وی تصریح کرد: فرماندهی عملیات صلاح الدین تصمیم گرفت که خانواده ها را به یک مجتمع مسکونی در روستای ربیضه در ناحیه العلم برده و آنها را تحت مراقبت امنیتی قرار دهد.
این مسؤول عراقی تاکید کرد: هرکس با داعش همکاری کند، داعشی است و اصلا نخواهیم پذیرفت کسی با این گروه تروریستی که خواهان کشتار و ویرانی همه چیز و از بین بردن زندگی است، همکاری کند.
گروه داعش همچنان ساحل چپ شرقاط را در کنترل خود دارد و از آنجا برای حملات متفرقه علیه شرقاط و مقرهای دولتی استفاده می کند.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها