درخواست از پناهجویان افغان برای خروج از آلمان

درخواست از پناهجویان افغان برای خروج از آلمان
يکشنبه 30 آبان 1395 - 14:22

وزارت کشور آلمان از 12 هزار و 539 تبعه افغان خواست آلمان را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم دولت آلمان در پاسخ به درخواست توضیح حزب چپ در پارلمان این کشور این کار را انجام داده است.
خبرگزاری آلمان به نقل از وزارت کشور برای توجیه اخراج اتباع افغان اعلام کرد که اکنون امنیت به بسیاری از شهرهای بزرگ افغانستان برگشته است.

وزارت کشور آلمان گفت که با این درخواست تنها بخش کوچکی از افغان های مقیم آلمان، به طور داوطلبانه این کشور را ترک خواهند کرد. در حالی که بقیه با ارائه اسناد و مدارکی تلاش خواهند کرد ثابت کنند که موانع و مشکلاتی دارند که نمی گذارد آلمان را ترک کنند. لذا فقط تعداد اندکی در عمل این کشور را ترک خواهند کرد.
هم اکنون با توجه به ادامه درگیری های خشونت بار در افغانستان و حمله های طالبان از جمله حمله هفته گذشته این گروه به کنسولگری آلمان در مزارشریف، بر سر اخراج افغان های مقیم آلمان، اختلافاتی وجود دارد.
آلمان در سال جاری 27 افغان را اخراج کرده و تقاضای پناهندگی آنها را نپذیرفت در حالی که در سال گذشته 9 تبعه افغانستانی را اخراج کرده بود. در این بین یکی از اعضای حزب چپ آلمان به دلیل ادامه جنگ داخلی در افغانستان، خواستار توقف اخراج اتباع این کشور از آلمان شد.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها