واکنش ریاست‌جمهوری عراق به #رسوایی_الشرق_الاوسط

واکنش ریاست‌جمهوری عراق به #رسوایی_الشرق_الاوسط
يکشنبه 30 آبان 1395 - 22:38

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای، گزارش موهن و سراسر کذب نشریه آل سعود علیه زائران اربعین حسینی (ع) را تقبیح کرد.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم ، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به زائران اربعین حسینی (ع) با انتشار خبر جعلی و کذب درباره روابط نامشروع در کربلای معلی را تقبیح کرد.

در این بیانیه نهاد ریاست جمهوری عراق اتخاذ تدابیر قانونی لازم برای حفاظت از منافع آن کشور و جلوگیری از تکرار چنین توهین هایی را از مقامات ذی ربط خواستار شد.

پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق به نقل از این بیانیه، ارتباط ریاست جمهوری عراق با هر خبرنگار، کارمند و مشاور عراقی و غیر عراقی را که با این روزنامه همکاری می کند، تکذیب کرد.

این بیانیه ضمن تقبیح توهین روزنامه الشرق الاوسط به حاضران مراسم اربعین حسینی (ع) و شرافت زنان عراقی با شایعه پراکنی به نام سازمان های بین المللی، چنین توهین ها و ادعاهای واهی را خدمت به گروه های تروریستی دانست.

سازمان بهداشت جهانی پس از انتشار گزارش دروغین الشرق الاوسط، با تکذیب آمار مورد ادعا در این گزارش، شریک کردن این سازمان در تنظیم این اخبار ساختگی را به شدت محکوم و منتشرکنندگان آن را به شکایت قضایی تهدید کرد.

همچنین دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق از نشریه الشرق الاوسط و مالک آن خواست از مردم عراق به خاطر این گزارش ساختگی عذرخواهی کند و بر حقّ عراق در زمینه شکایت از این روزنامه تاکید کرد.

206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها