روسیه حملات شیمیایی تروریستها در حلب را تایید کرد

روسیه حملات شیمیایی تروریستها در حلب را تایید کرد
دوشنبه 1 آذر 1395 - 11:16

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تحقیقات کارشناسان این کشور، استفاده گروه های تروریستی مسلح از سلاح شیمیایی در حلب را تأیید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم ، ایگور کناشنکوف در بیانیه ای تصریح کرد که آزمایش های انجام گرفته بر روی نمونه های جمع آوری شده در منطقه مجتمع 1070 دستگاه در جنوب غربی حلب، استفاده گروه های مسلح از گاز کلر و فسفر سفید در این منطقه را تأیید می کند. کارشناسان همچنان در حال ادامه تحقیقات خود در این منطقه هستند.
وی افزود: کارشناسان روس چند نمونه بیولوژیکی نیز از 4 نفر که در معرض حمله شیمیایی تروریست ها به حلب قرار گرفته اند، به منظور انجام آزمایش های دقیق در یک آزمایشگاه مجهز در داخل سوریه جمع آوری کرده اند.
کناشنکوف خاطرنشان کرد که سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی، به رغم دعوت های مکرر روسیه به همکاری، هنوز کارشناسان خود را به حلب نفرستاده است با این حال هنوز حاضر نیست بپذیرد که غیرنظامیان در حلب هدف حمله شیمیایی تروریست ها قرار گرفته اند.
گفتنی است به دنبال بروز اختلافاتی در داخل شورای امنیت درباره گزارش اخیر "کمیته تحقیقات مشترک" سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی، پرونده شیمیایی سوریه دوباره مطرح شده است.
در این گزارش دولت سوریه و گروه تروریستی داعش، هر دو مسئول حمله شیمیایی در این کشور شناخته شده اند.
به دنبال صدور این گزارش ادعایی، کشورهای غربی خواستار مجازات مسئولین این حوادث شده اند در حالی که روسیه معتقد است این گزارش دست داشتن دولت سوریه در این حمله ها را اثبات نمی کند، و اثبات این موضوع مستلزم تحقیقات بیشتر است.
دولت سوریه در سال 2013 با میانجی گری روسیه و واشنگتن زرادخانه شیمیایی خود را نابود و اعلام کرد که این فرآیند در اوایل سال جاری تکمیل شده است.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها