برنامه جدید جدایی طلبان کالیفرنیا در روسیه

برنامه جدید جدایی طلبان کالیفرنیا در روسیه
دوشنبه 1 آذر 1395 - 11:51

فعالان کمپین جدایی ایالت کالیفرنیا از آمریکا از تصمیم خود برای افتتاح یک نمایندگی در روسیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، هفته نامه آمریکایی Business Insider تأکید کرد که لوئیز مارینلی رئیس جنبش Yes California در مصاحبه ای گفته است که جنبش وی قصد دارد نمایندگی کالیفرنیا را در روسیه و سپس در برخی از دیگر کشورها دایر کند.
وی خاطرنشان کرد، استقلال طلبان در کالیفرنیا این نمایندگی را "سفارت" نامیده اند، درحالیکه فعالیت آن به عنوان یک نمایندگی دیپلماتیک در نظر گرفته نمی شود، ولی می تواند مردم روسیه را با میراث فرهنگی و تاریخی ایالت کالیفرنیا آشنا کند.
ایالت کالیفرنیا پایگاه تاریخی و مهم دموکراتها به شمار می آید، و هیلاری کلینتون در جریان رقابت انتخاباتی اخیر توانست بر رقیب جمهوری خواه خود دونالد ترامپ در این ایالت پیروز شود، اما در نهایت این رقابت به نفع دونالد ترامپ تمام شد.
فعالان کالیفرنیایی در شبکه های اجتماعی فراخوانی را تحت عنوان Calexit# به معنای درخواست برای خروج کالیفرنیا به راه انداخته اند که شبیه به اصطلاح Brexit است که برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به راه افتاد.
سایت آمریکایی بیزینس اینسایدر اعلام کرد که در این فراخوان درخواست شده است در سال 2019 در شهرهای کالیفرنیا همه پرسی برگزار شود، تا در صورت رأی مثبت اهالی این ایالت، کالیفرنیا یک کشور مستقل از آمریکا شود!
پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، ایالت کالیفرنیا صحنه تظاهرات و اعتراضهایی گسترده بود که در بعضی موارد به خشونت کشیده شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها