بازداشت ۱۸ بحرینی در یک هفته

بازداشت ۱۸ بحرینی در یک هفته
چهارشنبه 3 آذر 1395 - 14:19

العالم- مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: در هفته گذشته ۱۸ مورد بازداشت خودسرانه را ثبت کرده است.

العالم- بحرین

مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: طی هفته گذشته حدود 18 شهروند بحرینی از جمله چهار کودک، در بازداشت خودسرانه مزدوران رژیم آل خلیفه به سر می برند و تاکنون نیز آزاد نشده اند.

این مرکز در صفحه تویتر خود تصریح کرد:  دادگاه بحرین همچنین دو شهروند را به تحمل چهار سال حبس محکوم کرد.

به گفته مرکز حقوق بشر بحرین، مقامات بحرینی همچنان از طریق اتهام زنی و بازجویی ها به سرکوب و شکنجه مدافعان حقوق بشری ادامه می دهند.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
مردم بحرین از همان سال با برگزاری اعتراضات خیابانی، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی شدند. در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن شهید و هزاران نفر زخمی یا زندانی شده‌اند.
گروه های حقوق بشر داخل و خارج بحرین بارها اقدام رژیم آل خلیفه در سرکوب مخالفان را محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه همچنان حقوق شهروندان بحرینی را نقض می‌کند و با گذشت پنج سال از زمان آغاز اعتراضات مردم بحرین، رژیم حاکم در این کشور همچنان به سرکوب، بازداشت و شکنجه معترضان ادامه می‌دهد.
نهادهای حامی حقوق بشر تاکنون بیش از 150 بیانیه و گزارش در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه آل‌خلیفه صادر کرده‌اند اما این رژیم هیچ توجهی به انتقادها نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها