پاسخ وزارت خارجه عراق به السبهان

پاسخ وزارت خارجه عراق به السبهان
پنج‌شنبه 4 آذر 1395 - 11:34

وزارت خارجه عراق به اظهارات وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس عربستان پاسخ داد.

العالم-عراق
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر مشاورعربستان سعودی چندی پیش به ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق حمله کرده بود.

وزارت خارجه عراق تاکید کرد: این وزارت خانه متعلق به همه مردم عراق است و سوء استفاده از نام مکه مکرمه در اظهارات ثامر السبهان دلیل ناکامی وی است.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، "احمد جمال "سخنگوی وزارت خارجه در بیانیه ای کوتاه، گفت: السبهان پس از اخراج از سفارت بغداد نفهمیده، وزارت خارجه متعلق به همه مردم عراق است.

جمال افزود: سوء استفاده از مکه مکرمه توسط السبهان؛ دلیل ناتوانی و ناکامی وی بوده و این دروغ فقط قابلیت انتشار در روزنامه الشرق الاوسط دارد.

السبهان روز چهارشنبه با اشاره به مخالفت عراق با تصمیم سازمان همکاری اسلامی درخصوص متهم کردن حوثی ها به پرتاب موشک به مکه، جعفری را به تلاش برای تخریب مکه و سپس محکوم کردن آن متهم کرد.

وی همچنین گفت : ربودن  وزارت خانه کشوری عربی به  نفع ایران؛ فاجعه است.

وزارت خارجه عراق در 18 نوامبر 2016 از مخالفت خود با تصمیم سازمان همکاری اسلامی مبنی بر متهم کردن حوثی ها به پرتاب موشک به مکه خبر داد و دلیل آن را نیز ثابت نشدن آن اعلام کرد.

عربستان در 28 نوامبر 2016 حوثی ها را به پرتاب موشک از استان مرزی صعده یمن به مکه متهم کرد که تجهیزات دفاع هوایی توانست آن را رد یابی و فاصله 65 کیلومتری این شهر آن را منهدم کند.

حوثی ها همان زمان از پرتاب موشکی خبر دادند که فرودگاه بین المللی ملک عبدالله در جده را هدف قرار داده بود.

217-9

 

پربیننده ترین خبرها