درس فراموش ناشدنی ارتش سوریه به داعش

درس فراموش ناشدنی ارتش سوریه به داعش
پنج‌شنبه 4 آذر 1395 - 23:21

ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور که بخش عمده آن تحت کنترل گروه تروریستی داعش است، با تروریست‌ها درگیر شد.

العالم - سوريه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای حفاظت فرودگاه با کمین در مسیر تروریست ها که برخی از آنان کمربند انفجاری داشتند، ده ها نفر از آنان را به قتل رساندند.      
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع در ارتش سوریه گزارش داد: ارتش سوریه به خوبی اهمیت حفظ مواضعش نزدیک فرودگاه به ویژه شرق آن را می داند، چرا که این فرودگاه، مکان پرواز هواپیماهایی است که مواضع داعش را در دیر الزور و دیگر مناطق در هم می کوبند و لجستیک لازم را برای نیروهای مستقر در آن از طریق پل هوایی میان آنان و دیگر استان های سوریه فراهم می سازند. 
این منبع که خواست نامش فاش نشود، درباره عملیات اخیر در این شهر گفت: ارتش سوریه از تمام ابزارهای خود جهت در هم کوبیدن مواضع داعش نزدیک فرودگاه استفاده کرد و توپخانه و جنگنده های این ارتش مناطق الرشدیه، الصناعه و الجفره را هدف قرار دادند.
وی تصریح کرد: درگیری در خاکریز شرق فرودگاه دیر الزور به کشته شدن بیشتر از 30 مهاجم و انهدام یک خودرو تروریست های گروه داعش انجامید.  
به گفته وی، روحیه ارتش سوریه عالی است و آنان به شرایط دشوار و برخورد با حملات داعش عادت دارند، چرا که در سال های گذشته تجربه عظیمی را کسب کرده اند به همین دلیل در هر حمله دهها تروریست را به قتل می رسانند. 
این در حالی است که داعش به خاطر نوشته شدن شعارهای ضد این گروه بر دیوارهای شهر المیادین در شرق دیر الزور، ضمن اعلام آماده باش به تروریست های خود و اعلام منع تردد، شمار زیادی از اهالی این شهر را بازداشت کرده است.

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها