کیسه پلاستیک کری بالاخره جنجالی شد + عکس

کیسه پلاستیک کری بالاخره جنجالی شد + عکس
جمعه 5 آذر 1395 - 05:57

علاقه وزیر امور خارجه آمریکا به حمل کیسه پلاستیکی، این بار برای وی دردسرساز شد!

آفریقا – آمریکا 

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس حفظ محیط زیست در مغرب به سر می برد، هنگام حضور در یکی از بازارهای این کشور یک کیسه پلاستیکی با خود به همراه داشت که از دید عکاسان پنهان نماند و برای او دردسر شد، تا جایی که سفارت آمریکا در مغرب ناچار شد با انتشار بیانیه ای اعلام کند که این کیسه پلاستیکی نبوده و از ماده دیگری ساخته شده است!

پیش از این هم حمل کیسه پلاستیکی توسط کری، در مواردی مورد توجه قرار گرفته بود، از جمله در سفر به مصر که تصویری از وی در فرودگاه قاهره با یک کیسه پلاستیکی منتشر شد و مصری ها را به واکنش واداشت. کری عادت دارد در سفرهای رسمی هم به جای چمدان و ساک، یک کیسه پلاستیکی حمل کند.

بیست و دومین کنفرانس حفظ محیط زیست روزهای 7 تا 17 اکتبر در مراکش برگزار شد و مقامات کشورهای مختلف در آن حضور داشتند. با توجه به خطراتی که کیسه های پلاستیک برای محیط زیست دارند، استفاده از آنها از نظر دوستداران طبیعت نادرست و ممنوع تلقی می شود. بر اساس قانون مغرب هم تولید، فروش و استفاده از کیسه های پلاستیکی ممنوع است. 

این کشور تابستان 2016 کمپینی به نام پلاستیک صفر به راه انداخت و تصاویر کیسه پلاستیکی جان کری در این کمپین هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

کیسه ای که جان کری در بازار مغرب در دست داشت

تکذیبیه سفارت آمریکا در مغرب!

 

 

 

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها