انتقاد عفو بین الملل از انگلیس در قضیه بحرین

انتقاد عفو بین الملل از انگلیس در قضیه بحرین
جمعه 5 آذر 1395 - 09:18

سازمان عفو بین الملل از دولت انگلیس به علت همدستی با آل خلیفه بحرین در نقض حقوق مردم بحرین شدیداً انتقاد کرد.

العالم - بحرین
سایت مرآة البحرین امروز جمعه به نقل از سایت میدل ایست مونیتور گزارش کرد: سازمان عفو بین الملل از انگلیس به علت دست داشتن در نقض حقوق مردم بحرین و توجیه جُرمش انتقاد کرده است.
سازمان عفو بین الملل از انگلیس خواسته است که آموزش به بازجویان و بازپرسان دستگاه قضائی بحرین که اصول و مبانی آزادی های عمومی و حقوق بشر را نقض می کند، متوقف شود.
عفو بین الملل در گزارشی 95 صفحه ای دولت انگلیس را به کم رنگ جلوه دادن نقض گستردۀ حقوق مردم بحرین متهم و اعلام کرد که لندن با حمایت از اصلاحات بی ارزش دولت منامه ، خود را در این نقض حقوق همدست کرده است. 
گزارش سازمان عفو بین الملل حاکیست: عفو بین الملل موارد متعددی از نقض حقوق بشر در بحرین ثبت و ضبط کرده است که "شکنجه ، بدرفتاری و استفاده از قوۀ قهریه بدون محاکمۀ مسببان آن درمیان نیروهای امنیتیِ مجرم" از جمله این موارد است . دولت بحرین بیش از پیش در قضیه آزادی بیان ، آزادی تجمع و آزادی تشکیل گروه های مردمی سخت گیری می کند تا تعداد بیشتری از مخالفان و معترضان را بازداشت کند.
این گزارش که از طریق مصاحبه با بیش از 90  نفر از قربانیان رفتارهای غیرقانونی و غیرانسانی نظام بحرین و تعدادی از خانواده ها و وکلای مدافع تهیه شده ، به نحوۀ سرکوب مردم این کشور می پردازد.

214-9

پربیننده ترین خبرها