همسر " آقای مارلبورو" دستگیرشد

همسر
جمعه 5 آذر 1395 - 13:27

منابع خبری لیبی جزئیاتی از دستگیری همسر مختار بلمختار سرکرده گروه تروریستی القاعده در مغرب عربی هنگام عزیمت از جنوب لیبی به شهر درنه این کشور خبر دادند.

العالم- لیبی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منابع خبری لیبی" اداره مبارزه با تروریسم در شرق لیبی اعلام کرد: « شوهر القاعده ای این زن تونسی تبار که اسماء کدوسی نام دارد، به علت قاچاق سیگار مارلبورو در این منطقه به "آقای مارلبورو" معروف است.

اداره مبارزه با تروریسم در شرق لیبی اعلام کرد: « اسماء بن محمد با نام مستعار "کدوسی" به همراه یک زن دیگر به نام عفاف حاجی مسافرت می‌کرد، که در جنوب لیبی در منطقه المخیلی  به دام افتاد". این دو تروریست به یک راننده تاکسی مبلغ زیادی پول پرداخت کردند تا آن دو را به منطقه الجفره در جنوب لیبی ببرد.

سرویس امنیت لیبی گزارش کرد: عملیات پیگیرد این تروریست پس از دریافت اطلاعاتی از بیمارستان درنه صورت گرفت مبنی بر اینکه، یک زن در حال زایمان است، بدون اینکه همسرش حضور داشته باشد.

تحقیقات اولیه نشان داد که این دو زن در گذشته در اردوگاه تروریست‌ها در منطقه صحرایی الجفره در مرکز لیبی همراه بلمختار بوده‌اند و بالمختار آن‌ها را برای انجام زایمان به شهر درنه فرستاده است.

مرکز مبارزه با پدیده های مخرب لیبی باخبرشد که نیروهای امنیتی، دو زن را مجهز به کمربند انتحاری و گذرنامه های تقلبی با نام های جعلی دستگیر کرده و محل سکونت آنها در دو منطقه سلطان و قمینس در غرب بنغازی اعلام شده است.

از این دو زن کتابهایی تکفیری به همراه تلفن همراهشان مختص عملیات انتحاری کشف و ضبط شد.

به گفته اسماء کدوسی بلمختار زنده است و در جنوب لیبی زندگی می‌کند و وی آن‌ها را برای انجام زایمان به شهر درنه فرستاده است.

این زن گفت: آنها در حمله جنگنده های آمریکایی به محل سکونتشان در سال گذشته، به همراه بالمختار در یکی از پایگاههای تروریست ها در منطقه الجفره سکونت داشتند.

بلمختار رهبر گروه تروریستی المرابطون و از رهبران بارز القاعده در منطقه ساحل آفریقا به شمار می‌رود و روابط مستحکمی در این منطقه دارد.

مسئولان الجزایری تا کنون چندبار مرگ بلمختار را اعلام کرده‌اند.

آمریکا حمله‌ای هوایی به بلمختار در ژوئن 2015 (تیر 1394) در شهر اجدابیا در شرق لیبی انجام داد اما گروه او اندکی بعد اعلام کرد که بلمختار از این حمله جان سالم به در برده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها