پارازیت در آسمان؛ جنگ الکترونیک روسیه و آمریکا چگونه است؟

پارازیت در آسمان؛ جنگ الکترونیک روسیه و آمریکا چگونه است؟
شنبه 6 آذر 1395 - 02:47

هراس از جنگ افزارهای الکترونیکی روسیه باعث ایجاد واحد واکنش سریع در ارتش آمریکا شده که مأموریت آن به کار گرفتن سریع فناوری های جدید در زمینۀ نظامی است.

العالم آمریکا
پایگاه روسیا الیوم نوشت چند روز قبل مدیر امور عملیات در این واحد تازه تأسیس گفته بود که مأموریت اصلی آن، بازدارندگی فعال در مقابل روسیه در زمینۀ جنگ الکترونیکی و عملیات سایبری است.
گفته می شود آمریکایی ها مدت هاست جنگ افزارهای الکترونیکی روسیه را تهدیدی بسیار جدی می دانند، مخصوصا بعد از آن که ارتش آمریکا به شکلی فزاینده از سیستم های خودهدایت شوندۀ زمینی، هوایی و دریایی بهره می برد. البته شکی نیست که هواپیماهای بدون سرنشین در صورتی که دشمن بتواند به صورت فعال روی آن تأثیر بگذارد و به کانال های ارتباطی آن نفوذ کند بی فایده خواهند بود.
نشریات نظامی آمریکا معتقدند جنگ افزارهای الکترونیکی روسیه به همراه سلاح هسته ای و سامانۀ دفاع هوایی این کشور، سه ضلع مثلت خطرآفرین برای آمریکا به شمار می آیند.
آمریکا به عقب ماندگی اش در زمینۀ جنگ الکترونیک نسبت به روسیه و چین اعتراف دارد چون تا به امروز حتی از فناوری خاموش کردن سیگنال های پخش سیستم های دوربرد برخوردار نیست و تا پیش از سال 2023 نیز به آن دست نخواهد یافت.
توان جنگ افزارهای روسی در ایجاد پارازیت علیه سیستم موقعیت یاب جهانی  (GPS) که ارتش آمریکا در تمام توان نظامی خود به آن متکی است، باعث ایجاد نگرانی شدیدی برای این کشور شده است.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها