ترامپ با دروغ‌سازی‌های این شهرک مقدونیه‌ای پیروز شد

ترامپ با دروغ‌سازی‌های این شهرک مقدونیه‌ای پیروز شد
شنبه 6 آذر 1395 - 05:28

شبکۀ 4 تلویزیون انگلیس، شهر کوچکی را که با شایعه سازی، موجب پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد، معرفی کرد.

العالمآمریکا

پایگاه عربی 21 نوشت این گزارش که پنج شنبه شب از اخبار شبکه 4 انگلیس پخش شد، به تاثیر اخبار دروغین در جهت دهی به افکار عمومی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرداخت.

برخی از دروغ های منتشر شده توسط صفحات فیس بوک و برخی از دیگر شبکه های اجتماعی، به مثابۀ آتشی در انبار کاه بود و توانست نظر برخی رأی دهندگان را به سمت ترامپ متمایل کند.

از میان این دروغ ها می توان به این چند مورد اشاره کرد: حمایت پاپ واتیکان از دونالد ترامپ، صدور قرار بازداشت هیلاری کلینتون به اتهام تجاوز جنسی به کودکان، فروش سلاح به داعش توسط هیلاری کلینتون و سرانجام این شایعه که میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا، زن نیست، بلکه مرد است!

آن چه در این گزارش از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، افشای نام شهرکی کوچک به نام فیلپس در مرکز مقدونیه است. در این شهرک، حدود 200 نفر، برای ایجاد پایگاه های اینترنتی فعالیت می کردند که تنها هدف آن ها ساخت اخبار جعلی و داستان های دروغین است تا آن ها را در شبکه های اجتماعی پخش کرده و به دست مردم آمریکا برسانند.
این شهرک، پیش از این به سبب داشتن صنایع سنگین معروف بود، اما اکنون جوانان این شهرک در زمینۀ دروغ پردازی فعالیت می کنند.
بر اساس این گزارش، بیش از صد پایگاه اینترنتی شناسایی شده که در این شهرک ایجاد شده است و تمام فعالیت های این پایگاه ها، انتشار اخبار دروغین و رساندن آن ها به کاربران آمریکایی است.
این پایگاه ها، برای فریفتن کاربران آمریکایی، نام هایی کاملاً آمریکایی اختیار می کنند که از میان آن ها می توان به USA NWSFLASH ،USA ONLINE POLITICS اشاره کرد.
بر اساس اعلام شبکه 4 انگلیس، برخی از گردانندگان این پایگاه های اینترنتی، کمتر از 18 سال سن دارند که از میان آن ها می توان به «فیلیپ مالزانوف» اشاره کرد که منتشر کنندۀ خبرِ صدور لایحۀ اتهامات هیلاری کلینتون توسط پلیس تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) بود.
هرچند این گونه اقدامات برای کسانی که خارج از این شهرک زندگی می کنند، عجیب به شمار می رود، اما برای ساکنان این شهرک، به هیچ وجه عجیب نیست. آن ها از این که فرزندانشان به این آسانی به منبع درآمد و ثروت دست یافته اند، خرسندند. به ویژه که افکار عمومی آمریکا، شایعات و دروغ های این سایت ها منتشر می شود را باور می کنند، بنابراین از نظر آن ها اشکالی ندارد که از این موضوع برای کسب درآمد استفاده شود به ویژه که اکثر مردم این شهرک، به دونالد ترامپ علاقمندند و او را قهرمان و الگو می دانند.
بر اساس این گزارش، سایت های دروغ پردازی در منطقۀ والز که در فیس بوک به عنوان بنیادهای خبری شناخته می شوند، بیش از نیم میلیون فالور و دنبال کننده دارند. گردانندۀ یکی از این صفحه ها که ویکتور نام دارد و صفحۀ " 24 TOTAL NEWS TODAY" را اداره می کند، نوجوانی 16 ساله است.
ویکتور به شبکه 4 انگلیس گفت که هدفش از این کار، تنها به دست آوردن پول است و رمز موفقیتش در عطش آمریکایی ها به هرگونه اخباری دربارۀ دونالد ترامپ است. او با درک این موضوع، دروغ ها و داستان هایی در این خصوص برای آن ها تهیه می کند.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها