عناصر مسلح از "التل" درریف دمشق خارج می‌شوند

عناصر مسلح از
شنبه 6 آذر 1395 - 18:36

برخی منابع وابسته به مخالفان سوری از توافق نیروهای سوریه و عناصر مسلح در شهر التل در ریف دمشق پس از چند روز درگیری در اطراف این شهر خبر دادند.

العالم ـ سوریه

به گفته منابع مزبور، این توافق مواردی را شامل می شود که  تحویل سلاح (به جز سلاح های شخصی)، خروج عناصر مسلح و تمام کسانی که خواهان خروج از شهر التل هستند، مشخص شدن وضعیت افرادی که از پیوستن به خدمت نظام وظیفه امتناع کرده و نیز افراد جدا شده از ارتش، بازگشایی راه ها میان شهر التل و دیگر مناطق سوریه، تشکیل کمیته امنیتی از اهالی شهر برای تامین امنیت شهر و عدم ورود مسئولان دولت سوریه (مگر در صورت وجود سلاح و با همراهی کمیته امنیتی داخلی) از آن جمله است.

به گفته منابع مخالفان، انتظار می رود طی ساعات یا روزهای آتی بندهای این توافقنامه اجرایی شود.

برخی منابع مخالفان همچنین از توافق میان مقامات سوریه و گروه های مسلح در شهرک خان الشیح در ریف دمشق مبنی بر خروج تمام عناصر مسلح با سلاح های شخصی خود به استان ادلب خبر دادند.

این توافق پس از حمله نظامی نیروهای سوریه به خان الشیح و محاصره شهرک و جدایی آن از ریف دمشق صورت می گیرد، اما منابع مذکور تاکید دارند که اجرای توافقنامه منوط به تفاهم درباره تمام جزییات آن با مقامات سوریه است و این امر به زمان بیشتری نیاز دارد.

210 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها