نماینده مصری امیر قطر را به مرگ تهدید کرد+ویدئو

يکشنبه 7 آذر 1395 - 01:20

نماینده مجلس مصر، در اعتراض به پخش فیلمی توهین آمیز ضد ارتش مصر در شبکه ماهواره‌ای الجزیره قطر، امیر این کشور را به مرگ تهدید کرد.

العالم مصر 

پایگاه عربی 21 گزارش داد: مصطفی بکری این سخن را در برنامه واقعیت ها و اسرار در شبکه ماهواره ای "صدی البلد" بیان کرد و خطاب به تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر افزود: چطور خوابت می برد، در حالی که خون اعراب به خاطر پول های کثیف تو و توطئه هایت و الجزیره خائنت، در هر مکان ریخته می شود؟ 
بکری ادامه داد: بدان که مصری ها هرگز تو را نخواهند بخشید، اگر دفعه بعد بخواهی به مصر بیایی انسان های زیادی را خواهی یافت که تو و امثالت را له خواهند کرد. 
این نماینده پارلمان مصر تصریح کرد: هر مصری که این فیلم را می بیند، خونش به جوش می آید به طوری که اگر تو را ببیند خودش را در مسیرت منفجر می کند.  
بکری از نبیل صادق دادستان مصر خواست نام امیر قطر را در فهرست افرادی قرار دهد که در صورت ورود به مصر بازداشت شوند.
وی با اشاره به این که خون های زیادی به گردن امیر قطر است، از اینترپل خواست وی را به مصر تحویل دهد.
بکری خطاب به امیر قطر گفت: چگونه با عبدالفتاح سیسی (رییس جمهور مصر) مصافحه می کنی در حالی که علیه وی توطئه می کنی، چگونه وارد خاک ما می شوی در حالی که دستت به خون مردم آغشته است، چگونه گوشی تلفن را بر می داری و به سیسی تبریک می گویی در حالی که از پشت به او خنجر می زنی؟
وی امیر قطر را به صدور فرمان به الجزیره برای مخدوش سازی وجهه ارتش مصر متهم کرد و در اظهاراتی توهین آمیز گفت: لنگه کفش سربازان و افسران ارتش مصر بر سر امیر خائن قطر!
نماینده پارلمان مصر، امیر قطر را به توطئه علیه تمام کشورهای عربی، سهیم بودن در کشته شدن معمر قذافی رهبر سابق لیبی، تجزیه عراق، تخریب سوریه و یمن و حتی خیانت به امارات متهم کرد. 
وی کارکنان شبکه تلویزیونی الجزیره قطر را نادان خواند و از "سامح شکری" وزیر امور خارجه مصر هم به خاطر سکوت در برابر بی حرمتی قطر به شدت انتقاد کرد.
بکری سکوت شکری نسبت به رفتار قطر با مصر و مردم آن به بهانه وجود کارگران مصری در این کشور را محکوم کرد و گفت: وزیر امور خارجه مصر که به ترکیه و ایران گیر می دهد، گویی قطر را فراموش کرده است. انگار این مساله اشکالی ندارد و عادی است، چون کارگران ما آنجا هستند.
به تازگی شبکه الجزیره فیلمی به نام "یک روز از زندگی یک جنگجو" منتشر کرد که حاوی تصاویری از رفتار افسران ارتش مصر با سربازان به ویژه نیروهای ویژه در یکی از پادگان های آموزشی این کشور است.
مصر این فیلم را خطرناک و گزینشی دانسته و تصریح کرده که بخش هایی از آن از آرشیو ارتش لو رفته که به همین دلیل یک جاسوسی آشکار است.  

206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها