قطر: به مخالفان سوریه سلاح ضد هواپیما می‌دهیم

قطر: به مخالفان سوریه سلاح ضد هواپیما می‌دهیم
يکشنبه 7 آذر 1395 - 10:37

وزیر امورخارجه قطر تأکید کرد که کشورش به حمایت تسلیحاتی از "مخالفان" در سوریه ادامه می دهد و به آنان برای سرنگونی هواپیماهای سوری و روسی، سلاح ضد هواپیما خواهد داد.

العالم- سوريه
"محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" با اشاره به حمایتهای قطر از گروه های مسلح در سوریه گفت: این حمایت ادامه خواهد یافت و ما آن را متوقف نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه حمایت از گروه های مسلح حتی در صورت سقوط حلب ادامه می یابد، به خبرگزاری رویترز تأکید کرد: "قطر تنها نخواهد بود، و به مخالفان موشک های دوش پرتاب می دهد تا از خود در مقابل جنگنده های سوریه و روسیه دفاع کنند."!!
این وزیر قطری افزود: با وجود نیاز مخالفان به حمایت نظامی، رساندن سلاح دوش پرتاب ضد هواپیما به دست آنان، نیازمند موافقت جمعی حامیان آنها است.
محمد بن عبدالرحمن خاطرنشان کرد: آمریکا همپیمان تاریخی قطر است و ما می خواهیم که واشنگتن در کنار دوحه باقی بماند، ولی اگر آنان بخواهند نظر خود را تغییر دهند، ما در قطر مواضع و اصول خود را تغییر نخواهیم داد.
وی با این حال پیش بینی کرد که نظرات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره سوریه، پس از دریافت گزارشهای اطلاعاتی از این کشور، تغییر کند.
وزیر امورخارجه قطر با اظهار نارضایتی از قرار گرفتن دولت مصر در کنار دولت سوریه، گفت: "عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر که دولت او برای کمک به اقتصاد ضعیف خود میلیاردها دلار از کشورهای عربی دریافت کرد، با حمایت از تصمیم روسیه درخصوص پشتیبانی از اسد، ما را شوکه کرد."
خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرد که قطر حامی اصلی گروه های مسلح در سوریه است، و با عربستان، ترکیه و برخی دولتهای غربی در برنامه کمکهای تسلیحاتی به این گروه ها مشارکت دارد. این برنامه زیر نظر "سی آی ای" اداره می شود.

پربیننده ترین خبرها