فیون پیروز شد؛ نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه چه می‌گوید؟

فیون پیروز شد؛ نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه چه می‌گوید؟
دوشنبه 8 آذر 1395 - 00:16

نتایج اولیه انتخابات مقدماتی راستگرایان فرانسه حاکی از پیروزی «فرانسوا فیون» نخست وزیر اسبق این کشور است.

یورونیوز گزارش داد نتایج شمارش یک پنجم آرای انتخابات مقدماتی حزب راست گرای محافظه کاران (جمهوریخواهان) فرانسه نشان می دهد که فیون با کسب 70 درصد آرا پیشتاز است و ژوپه تنها 30 درصد آرا را به دست آورده است.

آلن ژوپه رقیب آقای فیون پیروزی او را تبریک گفته و اعلام کرده در انتخابات ریاست جمهوری از او حمایت می‌کند.
فرانسوا فیون و آلن ژوپه که هر دو قبلا نخست وزیر فرانسه بوده‌اند در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوریخواهان بیشتر از هفت کاندیدای دیگر رای آورده بودند.
هر دو نامزد خواهان اصلاحات اقتصادی در فرانسه بودند اما در اینکه عمق و سرعت اعمال این اصلاحات چه باید باشد با هم اختلاف نظر داشتند.
آقای فیون که ۶۲ سال دارد معتقد است که مردم فرانسه خشمگین و خواهان تغییرات بنیادی هستند و وعده داده پانصد هزار شغل در بخش خدمات عمومی را حذف کند.
اما رقیب ۷۱ ساله او، آلن ژوپه خواهان حذف نیمی از این مشاغل بود و رای دهندگان را به تنوع و تکثر دعوت می‌کرد.
آقای فیون هفته پیش در دور اول انتخابات که هفته پیش برگزار شد، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه را شکست داد.
او پس از این پیروزی وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با بوروکراسی فرانسه مقابله کند.

فیون خواهان ائتلاف با ولادیمیر پوتین درباره جنگ داخلی سوریه و مبارزه با داعش است و معتقد است که سیاست چهار سال اخیر فرانسه در قبال سوریه شکست خورده و باعث تشدید جنگ داخلی در این کشور شده‌ و باید به دنبال راهکار دیگری برای توقف جنگ داخلی در سوریه بود.

او، همچنین، در انتقاد از سیاست‌های فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور کنونی فرانسه در قبال روسیه گفته است که این سیاست‌ها مسکو را به تشدید مواضع، انزوا و اقدامات ملی‌گرایانه وامی‌دارد.

فیون در قبال مسلمانان و مهاجران مواضع تندی گرفته و خواستار محدود شدن ورود پناهجویان به فرانسه شده است. وی اخیرا گفته است که فرانسه نباید به کشوری «چند فرهنگی» تبدیل شود.

به این ترتیب آقای فیون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ماه مه سال آینده برگزار می‌شود نامزد حزب جمهوریخواهان خواهد بود و احتمالا باید با مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی فرانسه رقابت کند.
با توجه به محبوبیت پایین حزب حاکم سوسیالیست، احتمالا باقی ماندن کاندیدایی از احزاب چپ‌گرا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اندک است و نظرسنجی‌ها حاکی است که نامزد جمهوری‌خواهان که اکنون فیون است، شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها