گزارش العالم از تعیین هویت شهدای انفجار حله (ویدیو)

دوشنبه 8 آذر 1395 - 01:58

پیکر 52 شهید زائر اربعین که در بازگشت از سفر کربلا هدف حملۀ تروریستی قرار گرفتند، برای تشخیص هویت به تهران منتقل شد.

العالمایران  

تهران میزبان 52 تن از شهدایی است که درحمله تروریستی در شهر حله مرکز استان بابل واقع در جنوب بغداد هدف قرار گرفتند.اتوبوس این افراد در جریان انفجار کامیون بمب گذاری شده هدف قرار گرفت. 
حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، برای نظارت بر آزمایش دی  ان ای اجساد، جهت تشخیص هویتشان، به مرکز پزشکی قانونی  تهران رفت. وزیر بهداشت در گفت وگو با خبرنگاران گفت: «افزون بر پاره های اجساد، پیکر 52 شهید  به ما تحویل داده شد که در صورت شناسایی آن با آزمایش دی  ان ای، آمار شهدا افزایش خواهد یافت».

وی افزود: «قربانیانی که هویتشان تشخیص داده شود اگر ایرانی باشند به خانواده هایشان تحویل داده خواهند شد اما اجساد سایرکشته های دیگر کشورها، پس از اعلام نتیجه آزمایش ها برای اتخاذ تصمیمات لازم به عراق بازگردانده خواهد شد».

گفتنی است ارسال پیکر شهدا بنا به درخواست و پیشنهاد دو وزراتخانه بهداشت ایران و عراق بود؛ زیرا بیشتر آنان از ایران بودند. برخی از منابع وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کردند نتایج آزمایش های دی ان ای در عراق سه ماه طول خواهد کشید اما در ایران سریع انجام خواهد شد.

مسعود قادی پاشا، مدیر کل مرکز پزشکی قانونی تهران، نیز به خبرنگاران گفت: «مراحل تشخیص هویت شهدا با حضور خانواده های آنان انجام خواهد شد  و نمونه ها نیز با حضور معاون دادستان و تیم تشخیص هویت نیروهای کشور و سه تیم پزشکی متخصص انجام خواهد شد .

217
 

پربیننده ترین خبرها