گاردین: آغاز فروپاشی گروههای مسلح درحلب

گاردین: آغاز فروپاشی گروههای مسلح درحلب
دوشنبه 8 آذر 1395 - 15:10

روزنامه گاردین در گزارشی به ضعیف شدن گروههای مسلح در مناطق شرقی شهر حلب و آغاز متلاشی شدن این گروهها در سایه فرار هزاران غیرنظامی از این مناطق پرداخت.

العالم- سوریه

گاردین روز دوشنبه در گزارش خود به قلم پاتریک ویتور با عنوان "گروههای معارض سوری ضعیف می شوند و همزمان هزاران نفر از حلب فرار می کنند" نوشت، دلایلی وجود دارد که نشان می دهد گروههای مسلح در شرق شهر حلب در شمال سوریه درحال فروپاشی و از دست دادن کنترل اوضاع هستند.
گاردین افزود: این درحالی است که هزاران نفر از شهروندان خروج از مناطق تحت کنترل این گروهها در شرق حلب را به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و نیروهای همپیمان بان آن آغاز کرده اند.
وینتور به نقل از مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن، نوشت: در نتیجه پیشروی ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش در مناطق تحت کنترل گروههای مسلح یاد شده، شمار کسانی که از این مناطق فرار کرده اند تنها در یک روز به حدود سه هزار نفر رسید.
به نوشته ویتور، پیشروی سریع نیروهای سوریه باعث خواهد شد که صفوف گروههای مسلح از هم گسسته و آنها به دو گروه در دو جبهه جداگانه در مناطق شرقی شهر حلب تقسیم شوند.
به اعتقاد این نویسنده، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش می کند تا پیش از حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید در ماه ژانویه آینده و با استفاده از خلاء سیاسی کنونی در آمریکا و مخالفت باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا با ورود به بحران سوریه، حلب را از کنترل گروه های مسلح خارج کند.
این نویسنده افزود: ترامپ مشاورانی را تعیین می کند که ترجیح می دهند با روسیه در عرصه سوریه برای حفظ وضعیت بشار اسد رئیس جمهور این کشور همکاری کنند، و در مقابل روی از بین بردن داعش تمرکز کنند.
6

پربیننده ترین خبرها