انتقاد بی‌سابقۀ دبیرکل اتحادیه عرب از ترکیه

انتقاد بی‌سابقۀ دبیرکل اتحادیه عرب از ترکیه
سه شنبه 9 آذر 1395 - 12:02

دبیرکل اتحادیه عرب دولت ترکیه را به دخالت در امور داخلی عراق و سوریه متهم کرد و گفت: آنکارا اجازه حضور داعش در سوریه و عبور هزاران جوان غربی را از خاک خودش به عراق و سوریه داد.

العالم- مصر
"احمد ابوالغیط" با مطرح کردن این موضوع در مصاحبه ای مطبوعاتی، تصریح کرد: ترکیه همچنین اجازه حضور داعش در سوریه برای سرنگون کردن نظام این کشور را داد اما شَر این گروه دامن خود ترکیه را گرفت و عناصر این گروه علیه خود ترکیه اقدام کردند.
ابوالغیط تصریح کرد: ترکیه هنوز آگاه نشده است که تروریسم از طریق پسران و دخترانِ جوانِ ماجراجویی که به سوریه و عراق رفتند، بار دیگر دامنش را خواهد گرفت.
وی افزود: داعش به عنوان یک نیروی نظامی در مسیر افول و نابودی حرکت می کند اما داعش ممکن است سالها در شهرها به صورت هسته های کوچک غیرفعال باقی بماند، و فکر نمی کنم بزودی پایان یابد.
مصري اليوم السابع به نقل اؤ دبیرکل اتحادیه عرب نوشت: داعش در آغاز حیات خود سلاح های دو لشکر نظامی در موصل را به چنگ آورد و از فروش نفت مناطق تحت کنترل خود به تجار در ترکیه پول و در آمد کسب کرد.
ابوالغیط با اشاره به وجود سلاح های فراوان مناطق تحت کنترل داعش افزود: داعش قادر به آتش زدن چاههای نفت است و برای تولید 10 هزار بشکه نفت در روز و انتقال آن به ترکیه برای فروش نیاز به وسایل و تاسیساتی نظیر یک کشور ندارد.
وی تصریح کرد: "ابوبکر بغدادی (سرکرده ارشد داعش) فردی حقیقی نظیر ابو مصعب الزرقاوی است که در تونل های زیرزمینی زندگی می کند.
6

پربیننده ترین خبرها