نزدیک شدن نیروهای عراقی به مرکز شهر موصل (ویدیو)

سه شنبه 9 آذر 1395 - 22:13

حیدر قاسم خبرنگار شبکه العالم در موصل گزارش داد نیروهای عراقی به محله های مهم شهر موصل نزدیک شده اند و با وجود خودروهای بمب گذاری شده و درگیری های شدید با عناصر داعش، پیشروی آنها ادامه دارد.

خبرنگار العالم افزود نیروهای عراقی به پیشروی ادامه می دهند و دیروز روستای القصر را که از خطوط مقدم داعش در مقابل رودخانه های دجله و زاب به شمار می آمد از لوث عناصر این گروهک پاکسازی کردند. همچنین در موازات این رودخانه اردوگاه استراتژیک الغزلان وجود دارد که نیروهای عراقی بر این باورند که شماری از عناصر مسلح در آن استقرار یافته اند.
خبرنگار العالم اضافه کرد: «عناصر داعش همچنین از داخل اردوگاه الغزلان اقدام به حفر و بمب گذاری چندین تونل کرده اند که یکی از تونل های مذکور توسط نیروهای عراقی کشف گردید».
وی تأکید کرد: «روستای القصر در حال حاضر تحت کنترل ارتش عراق است و نیروهای لشکر زرهی نهم عراق پس از درگیری شبانه شدید وارد آن شدند و در حال حاضر عملیات پاکسازی منازل آن به شدت در حال انجام است و گمان می رود شماری از عناصر مسلح در آن مخفی شده باشند».
خبرنگار العالم گفت: «نیروهای عراقی، پرچم عراق را بر فراز این روستا به اهتزاز درآوردند. در سمت شرق القصر، روستای البوسیف واقع شده است که آن نیز از روستاهای استراتژیک به شمار می آید».
به گفته خبرنگار العالم، روستای البوسیف مرتفع تر از منطقه القصر است و اردوگاه الغزلانی در شمال آن، واقع شده است.
وی افزود: «نیروهای عراقی چهار خودروی بمب گذاری شده را که از روستای البوسیف به طرف آنها در حال حرکت بودند مورد هدف قرار داده و منهدم کردند. همچنین نیروهای پلیس فدرال عراق در مقابل جاده اصلی موصل از طریق دروازه عقرب مستقر هستند و در فاصله سه کیلومتری این شهر قرار دارند. نیروهای عراقی تلاش می کنند این منطقه از ساحل دجله تا پس از دروازه موصل به سمت غرب را از لوث داعش پاکسازی کنند».
وی تأکید کرد: «لشکر نهم، اقدام به تأمین امنیت جهت شرق و جنوب میدان درگیری ها برای نیروهای مستقر در منطقه شرق نموده است و این امر باعث پیشروی بیشتر آنها به طرف محله های المصارف و قاهره شده است و نیروهای پلیس فدرال و لشکر نهم به همراه یگان مبارزه با تروریسم و نیروهای مستقر در شمال شهر در این منطقه به همدیگر رسیده اند».
216

پربیننده ترین خبرها