کاهش قیمت‌های جهانی نفت در آستانۀ نشست اوپک

کاهش قیمت‌های جهانی نفت در آستانۀ نشست اوپک
چهارشنبه 10 آذر 1395 - 00:46

در حالی که وزرای نفت و انرژی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت خود را برای اجلاس فردا در وین اتریش آماده می‌کنند، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافته است.

العالم - اروپا

هر بشکه نفت خام آمریکا امروز در معاملات نیویورک با ۱ دلار و ۷۵ سنت کاهش به ۴۵ دلار و ۳۳ سنت رسید. نفت برنت هم امروز با کاهش حدودا دو دلاری بشکه‌ای ۴۶ دلار و ۴۴ سنت معامله شد.
اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) فردا در مقر این سازمان در وین پایتخت اتریش درباره جزئیات کاهش تولید نفت تصمیم‌گیری می‌کنند.
در هیمن حال، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، در بدو ورود به وین گفته است: "ایران تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد."
اختلاف نظر بعضی از اعضای اوپک بر سر جزئیات طرح کاهش تولید نفت، پیش بینی درباره موفقیت یا شکست این مذاکرات را سخت کرده است.
دو ماه پیش وزرای کشورهای عضو این سازمان در حاشیه اجلاس بین‌المللی انرژی در الجزیره جلسه‌ فوق‌العاده تشکیل دادند و تصمیم گرفتند سقف تولید سازمان را از ٣٣ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز به ٣٢ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه کاهش دهند. تصمیم‌گیری نهایی در این مورد به نشست رسمی وزیران که فردا برگزار می‌شود، موکول شد. نشست الجزیره همچنین موافقت کرد که سه کشور را از کاهش تولید معاف کند.
ایران به دلیل عدم امکان استفاده از سهمیه این کشور در زمان تحریم هسته‌ای و دو کشور نیجریه و لیبی به خاطر کاهش تولید در نتیجه حمله گروه‌های مسلح به تاسیسات نفتی آنها از تصمیم برای کاهش سهمیه معاف شدند.
حصول توافق اعضای اوپک در مذاکرات فردا باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها