اوباما هم با تمدید قانون تحریم‌ ایران موافقت می‌کند؟

اوباما هم با تمدید قانون تحریم‌ ایران موافقت می‌کند؟
چهارشنبه 10 آذر 1395 - 01:58

خبرگزاری رویترز با اشاره به اینکه سنای آمریکا این هفته در مورد طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران رأی‌گیری می‌کند، نوشته است که انتظار می‌رود کاخ سفید هم با این طرح موافقت کند.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز نوشته است که مقامات کاخ سفید تمدید قانون تحریم‌های ایران را ناقض برجام نخوانده‌اند و انتظار می‌رود اوباما این طرح را امضا کند. مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه جاری میلادی طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران را با تنها یک رأی مخالف تصویب کرد.

این طرح برای اجرایی شدن، باید در سنا هم به تصویب رسیده و پس از آن سوی رئیس‌جمهور آمریکا تایید شود.

این قانون که زیربنای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به شمار می‌آید، اولین بار در سال ۱۹۹۶ با هدف جلوگیری از سرمایه‌گذاری کلان خارجی در بخش نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان یک بار در سال ۲۰۰۶ تمدید شده است. قانون تحریم‌های ایران پایان سال جاری میلادی، یعنی یک ماه دیگر، منقضی می‌شود.

خبرگزاری رویترز نوشته است: «اگر تمدید قانون تحریم‌های ایران همانطور که انتظار می‌رود [در سنا] تصویب شود، این طرح به کاخ سفید می‌رود، یعنی جایی که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور باراک اوباما آن را به قانون تبدیل کند.»

در بخش دیگری از خبر رویترز آمده است: «مقامات کاخ سفید گفته‌اند تصور نمی‌کنند که حالا که یک سالی است که توافق هسته‌ای اجرایی شده، نیازی به برقراری مجدد این قانون باشد. با این حال آن‌ها ابراز نگرانی‌ای مبنی بر اینکه ممکن است تمدید قانون نقض توافق باشد، ابراز نکرده‌اند.»

پربیننده ترین خبرها