عبدالله صالح:

عربستان در جنگ یمن از داعش و القاعده کمک گرفته

عربستان در جنگ یمن از داعش و القاعده کمک گرفته
چهارشنبه 10 آذر 1395 - 15:11

رئیس جمهور سابق یمن تأکید کرد، عربستان در تجاوز خود به این کشور از گروه‌های تروریستی مانند داعش والقاعده کمک گرفته است.

العالم- یمن

"علی عبدالله صالح" در پیامی به مناسبت چهل و نهمین سالگرد استقلال یمن تصریح کرد: ما می دانیم که شادی مردم آزاده و مقاوم یمن در سالروز جشن استقلال ملی کشورشان، ناقص و آمیخته با غم و اندوه و دردی است که  به علت تجاوز وحشیانه و سنگدلانه رژیم آل سعود، هم پیمانش و با مشارکت گروههای تروریستی ازجمله داعش و القاعده، قلب همه مردم بزرگ و آزاده یمن را می آزارد.

وی افزود: در نتیجه این تجاوز وحشیانه، دهها هزار کودک، زن، جوان، سالخورده و بیمار، کشته یا زخمی شده اند. رژیم آل سعود بدترین انواع کشتار جمعی را در حق شهروندان بی گناه مرتکب شد و در کنار آن همه ضروریات زندگی، زیرساخت ها، مساجد، مدارس، بیمارستان ها، بناهای تاریخی ، آثار گردشگری تاریخی و فرهنگی و باستانی را هدف قرار داد.

عبدالله صالح اظهار داشت: سعودی ها محاصره هوایی، دریایی و زمینی جامع و ناعادلانه ای را بر ما تحمیل کردند و از ورود کمک های غذایی، دارویی و فرآورده های نفتی و تمامی نیازهای ضروری برای زندگی انسانی به هدف گرسنگی و نابودی مردم ما جلوگیری کردند.
وی با قدردانی از یمنی ها به دلیل مقابله با متجاوزان گفت: دراینجا به ویژه به همه فرماندهان و رهبران انقلاب پایدار یمن در 26 سپتامبر و 14 اکتبر و مردان آزاده و مقتدری که مسئولیت رهبری انقلاب را برعهده گرفتند، و زیباترین اسطوره مبارزه ملی را به منظور سازندگی و تقویت اصول کشور جدید یمن و دولتی دارای موسسات و قانونمند وبا هدف حفظ حاکمیت و استقلال ملی خلق کردند، درود و تهنیت می فرستم.

عبدالله صالح از ملت یمن و گروه های سیاسی و اجتماعی خواست برای مقابله با متجاوزان متحد باشند.
وی تاکید کرد: تجاوز مرتجعان استعمارگر بنا به درخواست گروه کوچکی برای به دست گرفتن قدرت بر خلاف خواسته مردم یمن صورت می‌گیرد. مردم یمن خواهان آزادی و صلح هستند و هرگز بر سر حاکمیت و استقلال خود معامله نمی‌کنند و در برابر این تجاوز وحشیانه ساکت نخواهند ماند.
عبدالله صالح از گروه‌های سیاسی و فعالان خواست تا از اختلافاتی که تنها به ضرر مردم و کشور است دست بکشند و وحدت خود را در برابر متجاوزان افزایش دهند.

پربیننده ترین خبرها