3 عربستانی به اتهام مخالفت با سلمان اعدام می‌شوند

3 عربستانی به اتهام مخالفت با سلمان اعدام می‌شوند
چهارشنبه 10 آذر 1395 - 22:02

دادگاه کیفری ویژه پایتخت عربستان، سه شهروند این کشور را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و مخالفت با "ولی‌امر" به اعدام؛ و یک نفر دیگر را به حبس محکوم کرد.

العالم - عربستان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه کیفری ریاض سه شهروند این کشور را به اتهام مخالفت با پادشاه و تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی و ساختمان‌های دولتی از جمله زندان استان قطیف، به اعدام و زندان محکوم کرد.
به نوشته "راصد"، سه تن از این متهمان که همگی تبعه سعودی هستند، به اعدام و یک نفر دیگر به 12 سال زندان محکوم شده است.
متهم اول پرونده به جرم "شورش مسلحانه بر ضد ولی امر و اقدام به شلیک گلوله به سوی خودروهای نیروهای امنیتی و ساختمان‌های اداری"، مفسد فی الارض نامیده و به اعدام محکوم شد. دومین متهم نیز به عدم اطاعت از ولی امر، همکاری در تیراندازی به نیروهای امنیتی و عیادت یکی از مجروحان درگیری‌های مسلحانه با نیروهای امنیتی محکوم به اعدام شده است.
به ادعای دادگاه سعودی، حکم متهم سوم نیز با اتهاماتی از جمله همکاری با مجرمان در انجام عملیات خرابکارانه و اقدام علیه امنیت ملی، اعدام است.
دستگاه قضایی عربستان در ماه‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریسم، شمار زیادی از شهروندان این کشور را که با نظام سیاسی این کشور مخالف هستند، دستگیر، محاکمه و به کیفرهای شدید  از جمله اعدام محکوم کرده است. این در حالی است که حمایت سردمداران آل سعود از برخی گروه های تروریستی فعال در کشورهای منطقه، هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می گیرد.

پربیننده ترین خبرها