خبر مسمومیت بشار اسد چگونه ساخته شد؟

خبر مسمومیت بشار اسد چگونه ساخته شد؟
پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 01:13

سایت وزارت اطلاع رسانی سوریه که توسط هکر ناشناس، هک شده بود خبری را منتشر کرد با این مضمون که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، مسموم شده است.

العالم - سوریه

تحلیلگر روزنامه مشهور عربی تصریح کرد: اصلا منطقی به نظر نمی رسد که وزارت اطلاع رسانی سوریه، خبری را تکذیب کند که خود در پایگاه الکترونیکی اش منتشر کرده است.

خالد الجیوسی، روزنامه نگار و نویسنده روزنامه "رأی الیوم" در یادداشتی نوشت: کاملا غیر منطقی و غیر ممکن است که وزارتی که خود سخنگو و عضوی از پیکره دولت سوریه است شتابزده خبری را درباره ابتلای رئیس جمهور و در واقع شخص اول کشور به مسمومیت منتشر کند آنهم در شرایطی که کشور درگیر جنگی تمام عیار با کل تروریست های جهان است؛ حتی اگر واقعا چنین اتفاقی افتاده باشد و رئیس جمهور این کشور مسموم شده باشد، منطق حکم می کند این وزارت خانه، اولین مرجعی باشد که آن را تکذیب می کند نه این که اولین منبع انتشار آن باشد.

الجیوسی در این مقاله می نویسد: روشن است که هکر ناشناس با هک پایگاه وزارت اطلاع رسانی سوریه، خبری را درباره ابتلای رئیس جمهور سوریه به مسمویت منتشر کرد. این حمله باعث شده که این وزارت خانه، فعالیت پایگاه خود را متوقف کند و از طریق صفحه فیس بوک خود خبر یادشده را تکذیب کرده و بر نادرستی آن تأکید کند. هکر ناشناس در این پایگاه نوشته بود: "آقای رئیس جمهور مسموم شده است؛ خبرهایی درباره ابتلای رئیس جمهور به بیماری واگیردار خطرناک."

تحلیلگر رأی الیوم ادامه داد: این طور که پیداست این هکر، خیلی ساده لوح است و تجربه کافی درباره اصول خبرنویسی ندارد. متن خبر بسیار پیش پا افتاده و غیر حرفه ای و جمله ها، تکراری ست و هر انسان هر چند ساده و خوش باوری می تواند به راحتی دست او را بخواند و بتواند که نویسنده این جمله ها چقدر احمق است. چه کسی باور می کند که "رئیس جمهور" دچار مسمومیت شود و خبر آن، در کانون اطلاع رسانی وی منتشر شود. درست است که رسانه های دولت سوریه ضعیف تر از رسانه های حریف هستند، اما نه اینقدر که اسرار مربوط به رئیس جمهور خود را فاش کنند!

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها