بشار جعفری: فیلی در اتاق است!

بشار جعفری: فیلی در اتاق است!
پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 11:04

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با انتقاد از نادیده گرفتن ماهیت تروریستی گروههای مسلح در شهر حلب و استفاده آنها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: فیلی در اتاق است و کسی نمی خواهد آن را ببیند.

العالم- سوریه
بشار جعفری در جلسه شورای امنیت درخصوص تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گفت: تجاوزگری اخیر اسرائیل، تلاشی شکست خورده برای حمایت از روحیه فروپاشیده تروریست ها است.
وی افزود: قطر نیز همچنان در فهرست حامیان تروریسم قرار دارد و رژیم سعودی و اردوغان حمایت مالی و رسانه ای بی سابقه ای از افراطگرایان می کنند.
وی افزود: بار دیگر نمایندگان و پرورش دهندگان جبهه النصره و گروههای تروریستی وابسته به آنها بدنبال برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت در تلاش برای نجات این تروریست ها و حمایت معنوی و سیاسی از آنها در سایه پیروزی های ارتش سوریه و هم پیمانانش در مبارزه با تروریسم هستند.
جعفری تصریح کرد: تداوم تجارت اینها با خون مردم سوریه از طریق خلاصه کردن مسئله سوریه در قالب یک مسئله صرفا انسانی باعث نخواهد شد که دولت سوریه با حمایت هم پیمانانش از وظیفه قانونی خود در مبارزه با تروریسم و نجات سوری ها دست بردارد.
وی از تلاش های روسیه و حمایت این کشور از سوریه که آخرین مورد آن دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای اعزام بیمارستان سیار برای ساکنان حلب بود، تقدیر کرد و گفت: اهالی حلب امید به زندگی شرافتمندانه در سایه برخورداری از امنیت و آرامش را بعد از چهار سال درد و رنج بازمی یابند.
وی تاکید کرد: امکان ندارد که تروریسم ابزاری برای تبدیل حلب به قندهار باشد.
نماینده سوریه تصریح کرد: دهها غیرنظامی امروز تلاش کردند که به مناطق تحت کنترل ارتش در حلب بروند اما بدست گروههای (تروریست مسلح) مورد حمایت غرب به قتل رسیدند.
وی افزود: آزادسازی بیش از 70 هزار نفر از اهالی هیچ گاه بخشی از سیاست ها و برنامه های غرب نبوده است که در طول سالهای گذشته مدعی شده است که از این غیرنظامیان دفاع می کند.
جعفری خطاب به نماینده زن آمریکا در شورای امنیت گفت: داعش و جبهه النصره زنان در بازار برده فروشی را براساس سن آنها قیمت گذاری کرده اند.
جعفری به ضرب المثل انگلیسی "یک فیل در اتاق است" اشاره کرد که برای تاکید بر روشن بودن مسائل استفاده می شود.
وی خطاب به رئیس شورای امنیت در اشاره به روشن بودن ماهیت تروریستی گروههای مسلح در حلب و استفاده آنها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی گفت: یک فیل در اتاق هست و کسی نمی خواهد آن را ببیند. خود استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه و استفان اوبراین معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفتند که گروههای مسلح -نگفتند تروریست ها - جلوی غیرنظامیان برای خروج از شرق حلب را گرفته اند. الان هر دوی اینها مقابل شما نشسته اند و می توانید درباره این مسئله از آنها سوال کنید.
وی افزود: این بدان معنا است که گروههای تروریست از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
6

پربیننده ترین خبرها