برنامۀ دو سناتورآمريكایی برای تبرئه آل سعود

برنامۀ دو سناتورآمريكایی برای تبرئه آل سعود
پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 15:23

دو سناتور برجسته جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا بدنبال اصلاح قانون "قانون عدالت در برابر حامیان تروریسم" موسوم به جاستا برای تبرئه کردن رژیم سعودی هستند.

العالم - آمریکا
لیندی گراهام و جان مک کین از سران سیاست خارجی در سنای آمریکا تمایل خود را برای اصلاح قانون جاستا ابراز داشته و گفتند که اصلاحیه ای برای قانون جاستا ارایه خواهند کرد تا اینکه نتوان از دولتی شکایت کرد؛ مگر اینکه به طور "عمدی" با یک سازمان تروریستی همکاری کرده باشد.
قانون جاستا اجازه شکایت قضایی علیه عربستان را در دادگاههای آمریکا به علت حوادث یازدهم سپتامبر می دهد، و این اصلاحیه امکان شکایت قضایی احتمالی را محدود خواهد کرد.
لیندی گراهام در سخنان خود در مجلس سنا گفت: به هر یک از هم پیمانان آمریکا این را می توانیم بگوییم که نمی توان شما را در آمریکا - به خاطر یک کار تروریستی، تا زمانی که در آن آگاهانه شرکت نکرده اید، بازخواست کرد. همین امر نیز در مورد ما در کشور آنها صدق می کند.
اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا با اکثریت قاطع در ماه سپتامبر گذشته اعتراض باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به وضع قانون جاستا را رد کرد و با اینکار، جاستا به عنوان یک قانون درآمد.
اما اعضای کنگره آمریکا بعد از آن فورا ادعا کردند که خواهان محدود کردن شمول این قانون برای بر طرف کردن نگرانی از تاثیر احتمالی آن بر آمریکایی ها در خارج از این کشور هستند، که یکی از علل اعتراض اوباما به این قانون بود.
6

پربیننده ترین خبرها