هشدار اتحادیه عرب درباره خطرات تروریسم برای زنان!

هشدار اتحادیه عرب درباره خطرات تروریسم برای زنان!
پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 23:32

اتحادیه عرب، امروز (پنجشنبه)، درباره خطرات تروریسم در برخی کشورهای عربی از جمله عراق بر وضعیت زنان هشدار داد و از مراکز تصمیم گیری خواست تا قوانینی فراگیرتر برای حمایت از زنان وضع کنند.

العالم ـ آفریقا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیدگاه اتحادیه عرب دراین زمینه امروزتوسط "ایناس مکاوی" مدیر بخش زنان و خانواده و کودک در اتحادیه در کنفرانس منطقه ای ائتلاف نمایندگان زن کشورهای عربی برای مبارزه با خشونت علیه زنان ایراد شد.

این کنفرانس امروز پنجشنبه در مقر اتحادیه عرب تحت عنوان "تشریک مساعی برای تدوین سند مبارزه با خشونت علیه زنان در منطقه" برگزار شد.

مکاوی بر لزوم وضع تدابیر و تصویب قوانینی فراگیرتر از سوی نهادهای تصمیم گیری در جهان عرب برای حمایت از زنان تاکید کرد؛ بویژه زنانی که بر اثر اتفاقات بی سابقه در منطقه گرفتار آوارگی، پناهندگی، بی خانمانی و اسارت شده اند. 

مدیر بخش زنان و خانواده اتحادیه عرب  خاطرنشان کرد که وقوع آن اتفاقات در منطقه نشاندهنده عجز و ناتوانی جامعه بین المللی در حمایت از زنان سوریه در مقابل اشکال مختلف خشونت و تروریسم و آوارگی است. همانطور که زنان در لیبی و عراق و یمن نیز با تروریسم سازمان یافته تحت نام دین از سوی گروههای تروریستی مواجه هستند.

اینگونه سخنان درشرایطی مطرح می شود که اتحادیه عرب تحت تاثیر فشارها و نفوذ گسترده عربستان سعودی درسالهای گذشته نه تنها قدمی برای مقابله با تروریسم در اشکال مختلف آن برنداشته است، بلکه کشورهای عضو و تاثیر گذار آن خود به حامیانی جدی برای تروریسم تبدیل شده اند.

210-9

پربیننده ترین خبرها