سرنوشت نامعلوم شهروند ناپدید شده بحرینی

سرنوشت نامعلوم شهروند ناپدید شده بحرینی
جمعه 12 آذر 1395 - 00:30

با گذشت بیش از چهل روز از زمان ناپدید شدن یک شهروند بحرینی به نام سید علوی حسین العلوی نظام حاکم آل خلیفه دست داشتن خود در این قضیه را رد می کند در حالی که سازمان عفو بین الملل از مقام های منامه خواسته است که هر چه زودتر حسین العلوی را آزاد کنند.

العالم - بحرین

به گزارش گروه بین الملل شبکه خبری العالم، عفو بین الملل درباره احتمال شکنجه و بدرفتاری با حسین العلوی در زندان های آل خلیفه هشدار داده است.

تارنمای مراه البحرین هم گزارش کرد که جمعیت کارملی دمکراتیک بحرین(وعد) با صدور بیانیه ای نگرانی شدید خود را از ناپدید شدن سید حسین العلوی ابراز داشت و تاکید کرد که این موضوع برخلاف قانون اساسی و قوانین بین المللی است.

این جمعیت یادآور شد که ناپدید شدن علوی از محل کار و اجازه نیافتن خانواده برای دیدار با او و آگاهی از سرنوشتش، نقض آشکار حقوق بشر و اقدامی ضد انسانی به شمار می آید.

درهمین حال انجمن بحرینی – آلمانی حقوق بشر نیز با درخواست از نظام حاکم بحرین برای بهبود اوضاع زندان ها ، نظام را مسئول حفظ جان فعالان سیاسی زن دانست و خواستار جدا کردن آنها از دیگر زندانیان شد و اعلام کرد که قرار دادن فعالان سیاسی زن در کنار دیگر زندانیان جان آنان را به خطر می اندازد زیرا گزارش هائی درباره تعرض به فعالان سیاسی زن و تهدید به قتل آنها دریافت شده است. 

سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز با اعتراض به صدور حکم 3 ماه حبس یک خبرنگار بحرینی به نام فیصل هیات اعلام کرد که فیصل غیرقانونی بازداشت شد و نظام می خواهد صداهای مخالف را خفه کند و باید هر چه زودتر فیصل و دیگر خبرنگاران زندانی را که همگی غیرقانونی زندانی شده اند، آزاد کند.

انجمن حقوق بشر بحرین هم حکم حبس فیصل هیات را غیرقانونی دانست و اعلام کرد که حق آزادی اطلاع رسانی در بحرین پایمال می شود.

این انجمن افزود : نظام حاکم آل خلیفه هر کسی را که از اقدامات غیرقانونی نظام انتقاد کند ، سرکوب می کند.

انجمن حقوق بشراعلام کرد : نظام حاکم با تدوین و تصویب قوانین خودساخته و صادر کردن احکام قضائی ظالمانه درپی سرکوب فعالان سیاسی و اصحاب رسانه است.

پربیننده ترین خبرها