مرگ 2 کودک آواره سوری در سرمای اردن

مرگ 2 کودک آواره سوری در سرمای اردن
جمعه 12 آذر 1395 - 08:59

دو کودک سوری به دلیل سرما و فقدان وسایل گرمایشی و نبود امکانات پزشکی در اردوگاه آوارگان "الرکبان" واقع در شمال شرق مرز اردن با سوریه جان باختند.

العالم - سوریه

به گزارش سایت "روسیا الیوم" فعالان حقوق بشر گفتند این دو کودک یک سال و نیمه و 7 ساله روز پنجشنبه (11 آذر ماه 1395، اول دسامبر) در اردوگاه "لرکبان" اردن از شدت سرما و نبود امکانات پزشکی تسلیم مرگ شدند.
حدود 70 هزار خانواده سوری در این اردوگاه پناه گرفته اند؛ آنها در شرایط انسانی بسیار دشواری به سر می برند چرا که اردن پس از آنکه "داعش" در ژوئن گذشته یک خودروی بمبگذاری شده را در پاسگاه مرزی اردن نزدیک اردوگاه الرکبان منفجر کرد، مرزهای خود را بست. گفتنی است در این انفجار شش سرباز کشته شدند.
سازمان عفو بین الملل در سپتامبر گذشته از دولت اردن خواسته بود شرایط را برای رساندن کمک های بشردوستانه به ده ها هزار آواره سوری که در مرزهای شمال شرقی اردن در اردوگاه الرکبان، گیر افتاده اند آسان تر کند.
این سازمان تصریح کرد که به دلیل کمبود غذا و شیوع بیماری، اوضاع آوارگان سوری در این اردوگاه بسیار رقت بار است. وضعیت بغرنج این اردوگاه تا کنون جان شماری از آوارگان را گرفته است. این سازمان، عکس هایی از گورهای جان باختگان در این اردوگاه را به گزارش خود ضمیمه کرده است.
اردن در 14 مرداد (4 آگوست گذشته) برای اولین بار از زمان اعلام این منطقه به عنوان منطقه بسته نظامی، به سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت اجازه داد کمک های بشردوستانه خود را به آوارگان گیرافتاده در این منطقه برسانند. دولت اردن در آن زمان اعلام کرده بود که فقط یک بار آنهم به مدت فقط یک ماه به این سازمان ها اجازه امدادرسانی می دهد.
شایان ذکر است که این کشور بنا به دلایل امنیتی تعداد گذرگاه های ورود آوارگان سوری به این کشور را از سال 2012 از 45 گذرگاه به 5 گذرگاه در شرق کشور در سال 2015 کاهش داده است که سه گذرگاه به عبور مجروحان اختصاص یافته است اما گذرگاه های "الرکبان" تا قبل از حمله داعش به این منطقه، و "الحدلات" به ورود آوارگان اختصاص داشت.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها