ظریف: تمدید تحریم‌ها اثر اجرایی ندارد

ظریف: تمدید تحریم‌ها اثر اجرایی ندارد
شنبه 13 آذر 1395 - 07:41

وزیر خارجه کشورمان گفت: تمدید تحریم های ایران از سوی آمریکا اثر اجرایی ندارد و از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

العالم ـ ایران

محمدجواد ظریف که در راس هیئتی اقتصادی و سیاسی به هند سفر کرده است، در بدو ورود به هند در جمع خبرنگاران در مورد تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران از سوی سنای آمریکا گفت: کاری که در سنا انجام شد در صورتی که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم برسد، اثر اجرایی ندارد و از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد که برخلاف تعهدات خود عمل می‌کند.

وی ادامه داد: نیازی نداریم در سه کشور چین، هند و ژاپن خیلی وارد گفت‌وگو در این زمینه شویم زیرا اثری بر کارآفرینان این سه کشور که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، نخواهد داشت.

سنای آمریکا پنجنشبه شب (11آذر ماه) طرح تمدید 10 ساله «قانون تحریم‌های ایران» (داماتو) را تصویب کرد. این طرح قبلاً هم در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود.

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در ششمین کنفرانس «قلب آسیا» عازم هند شده بود، دقایقی قبل وارد دهلی نو شد و در فرودگاه مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی در هند قرار گرفت.

ظریف، مهمترین هدف از سفربه هند را شرکت در اجلاس قلب آسیا ذکر کرد و افزود: در این نشست علاوه بر سخنرانی در این اجلاس با مقامات شرکت کننده از جمله رئیس جمهوری افغانستان دیدار می شود.

وزیر خارجه را دراین سفر روسای 38شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی ، 15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستادهمکاری های علمی وفناوری وهشت بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی ، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات های تجاری وشرکت در همایش های مشترک اقتصادی میان ایران ،هند ،چین و ژاپن همراهی می کنند.

کنفرانس دو روزه قلب آسیا از روزشنبه با هدف گسترش همکاری ها برای کمک به حل مسائل وبهبود اوضاع امنیتی افغانستان با حضور نمایندگان بیش از 30 کشور عضو و حمایت کننده این کنفرانس و بیش از 10 نهاد بین المللی ومنطقه ای آغاز به کار می کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه به دعوت وزرای خارجه چین وژاپن عازم این کشورها می شود.

پربیننده ترین خبرها