گزارشی تکان دهنده ازعامل سقوط مرگبار هواپیمای چاپکوئنسه

گزارشی تکان دهنده ازعامل سقوط مرگبار هواپیمای چاپکوئنسه
شنبه 13 آذر 1395 - 16:31

هواپیمایی که حامل بازیکنان تیم چاپکوئنسه برزیل بود در کلمبیا به دلیل کمبود سوخت، سقوط کرد و حادثه ای مرگبار را آفرید.

العالم - آمریکا


هواپیمایی که حامل بازیکنان تیم چاپکوئنسه برزیل بود در کلمبیا به دلیل کمبود سوخت، سقوط کرد و حادثه ای مرگبار را آفرید.

دلیل این فقدان سوخت، طبق گزارشی این بوده بخشی از اعضای خدمه هواپیما دنبال یک وسیله بازی کامپیوتری یکی از بازیکنان تیم، قبل از تیک آف بودند، و همین تاخیر باعث شده از توقف برای سوختگیری در مسیر راه به مدلین خودداری کنند.

پرواز لامیا ۲۹۳۳، که از فرودگاه بولیوی بلند شد، قرار بود برای سوختگیری در کوبیجا، شهری در مرز بولیوی با برزیل، برای سوختگیری توقف کند اما فرودگاه این شهر بعد از نیمه شب کار نمی کرد.

هواپیما که در انتظار فرود در مدلین بود، دچار کمبود سوخت شد و کاپیتان میگل الخاندرو کروگا خواستار فرود اضطراری شد. لحظاتی بعد این هواپیما در حالی که بیست دقیقه بیش از ظرفیت چهار ساعته سوخت خود پرواز کرده بود در منطقه ای کوهستانی سقوط کرد و فاجعه ای انسانی را رقم زد.

دولت بولیوی اعتبارنامه شرکت هواپیمایی لامیا را در پی این تراژدی باطل کرده است. گوستاوو وارگاس مدیر این شرکت هواپیمایی به خبرنگاران گفت گفته که کروگا (خلبان) تصمیم گرفته بدون سوختگیری مجدد در بوگوتا به مدلین پرواز کند: «خلبان بود که این تصمیم را گرفت. او فکر کرده بود که سوخت کافی دارد.»بازی کامپیوتری، عامل سقوط مرگبار هواپیمای چاپکوئنسه

اما یکی از بازیکنان چاپکوئنسه که در این سفر همراه تیم نبوده گفته که «چینیو دی دومنیکو» یکی از مدیران باشگاه که در این پرواز کشته شده لحظاتی قبل از تیک آف هواپیما پستی را در واتس آپ منتشر کرده است. دمرسون کاستا مدافع ۳۰ ساله تیم گفته: «ما در واتس آپ یک گروه داشتیم که در آن عکسها و متنهای بامزه و خنده دار می فرستادیم. قبل از بازیها هم در این گروه پیامهای حمایتی می فرستادیم و برای همدیگر آرزوی موفقیت می کردیم. در آن روزی که تیم پرواز کرد نیز همه برای یکدیگر آرزوی موفقیت می کردند و آنهایی که در سفر نبودند هم به دیگران می گفتند که ما را سربلند کنید. اما آخرین پیام را چینیو گذاشت که در آن با حالت طنز و شوخی می گفت یکی از بازیکنان، پرواز بولیوی را متوقف کرده چون فراموش کرده بود که وسیله بازی کامپیوتری اش را از چمدان دربیاورد. او گفت پرواز به همین دلیل به تاخیر افتاده تا خدمه پرواز بتوانند بازی کامپیوتری این بازیکن را برای او بیاورند.»

 

 

این بازیکن که نامش فاش نشده قبل از سوار شدن بازیکنان به هواپیمای مرگبار در فرودگاه سائوپائولو خواستار آن شده که چمدان او را که به داخل هواپیما منتقل شده بود برگردانند.همین قضیه باعث تاخیر در تیک آف  و در نتیجه نرسیدن به موقع به فرودگاه محل سوختگیری (که بعد از نیمه شب کار نمی کرده) شده و این فاجعه رقم خورده است.

منیع : "۱۱نیوز"؛
 

پربیننده ترین خبرها