شکارچی پر آوازه ساده شکار میشود!

شکارچی پر آوازه ساده شکار میشود!
شنبه 13 آذر 1395 - 17:09

جنگنده های اف 22 آمریکایی موسوم به "شکارچی" که در عملیات ائتلاف بین المللی در سوریه شرکت دارند با مشکلی مواجه شده اند و آن اینکه پوشش سطح بدنه که باعث رادارگریزی این نوع هواپیماست، به تدریج زدوده می شود.

العالم - آمریکا

پایگاه آمریکایی فناوری "آوی شن ویک" گزارش داد: کارشناسان ارتش آمریکایی علت این مساله را شرایط آب و هوایی می دانند به ویژه که استفاده از آن در سوریه با وجود باران و توفان شن این روند را سرعت بخشیده است. 
لبه های تیزی که بدنه این هواپیما دارد باعث کاهش انعکاس موج رادار به آن و کاهش امکان رصد این هواپیمای بسیار پیشرفته می شود.    
بدنه تمام 186 فروند هواپیمای اف 22 رپتور آمریکا منتظر لایه گذاری دوباره هستند که پیش بینی شده 3 سال دیگر به طول انجامید و هزینه گزافی را برای خزانه آمریکا خواهد داشت.
مهندسین شرکت هواپیماسازی لاکهید آمریکا برای تسریع این روند در تلاش برای ساخت روباتی به منظور لایه گذاری هواپیماهای شکارچی هستند.  

قابل ذکر است درهنگام رونمایی از این جنگنده پیشرفته تبلیغات بسیاری از طرف پنتاگون ارائه شد بصورتی که هیچ ارتشی بجز امریکا اف 22 رپتور را در اختیار نخواهد داشت ، این در صورتی است که تا کنون ایرادات متعددی همچون نقص در سیستم تامین اکسیژن سرنشین و خاموش شدن موتور پرنده حین پرواز گزارش شده و چندین نمونه از این جنگنده سقوط کرده که با پوشش پنتاگون نسبت به جلوگیری از پراکنده شدن اخبار آن همراه بوده است.

206-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها