سیسی بدون دیدار با پادشاه عربستان، امارات را ترک کرد

سیسی بدون دیدار با پادشاه عربستان، امارات را ترک کرد
شنبه 13 آذر 1395 - 19:49

عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر، پس از سفری دو روزه، بدون دیدار با پادشاه عربستان، امروز(شنبه) امارات را به مقصد قاهره ترک کرد.

العالم - مصر

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح به همراه شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی ابوظبی، رییس جمهوری مصر را در فرودگاه ابوظبی بدرقه کردند.

برخی خبرها حاکی از برگزاری نشست سه جانبه میان سران مصر، امارات و عربستان در ابوظبی میان عبدالفتاح سیسی و ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و برخی مسئولان اماراتی بود؛ اما سیسی صبح امروز امارات را ترک کرد در حالی که ملک سلمان پس از رفتن سیسی، وارد ابوظبی می شود.

سایت مصری النبأ به نقل از منابعی که آنها را منابع آگاه توصیف کرد، گفت: ملک سلمان تصمیم گرفت تا با درخواست محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات برای میزبانی دیدار مصالحه با عبدالفتاح سیسی مخالفت کند.

برخی منابع مصری دیگر نیز از عدم وجود هرگونه میانجیگری از جانب امارات در خصوص پرونده روابط مصر ـ عربستان سخن گفتند.

این منابع افزودند که سفر فعلی سیسی به امارات در راستای تحکیم روابط میان دو کشور و ادامه دادن به هماهنگی های لازم در برخی مسائل مورد اهتمام مشترک و نیز تبریک و تهنئت به سران امارات و نیز ملت آن به مناسبت چهل و پنجمین سالروز استقلال این کشور است.

210-9

پربیننده ترین خبرها