شارژگوشی در 30ثانیه..واقعیت یا ادعا!

شارژگوشی در 30ثانیه..واقعیت یا ادعا!
شنبه 13 آذر 1395 - 20:11

دولت فیجی از بکارگری نرم‌افزار جدیدی خبر داد که گفته می شود قادر است در 30 ثانیه باتری گوشی های همراه را شارژ کند.

العالم گوناگون
به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم ، دولت فیجی اذعان کرد، نرم‌افزاری به کار گرفته است که قادر است باتری تلفن های همراه را در 30 ثانیه شارژ کند، این درحالی است که کارشناسان این امر را با قوانین ترمودینامیک، در تضاد می دانند.

به نوشته روزنامه "هافینگتن پست"، نرم افزار InstaCharge ، هفته گذشته در مراسمی جنجالی در فیجی رونمایی شد و "فرانک ببینیباراما" نخست وزیر فیجی که گفته می شود تنها کسی است که تاکنون از این نرافزار استفاده کرده ، این دستاورد را ستود.

وی بارها اعلام کرد که قصد دارد فیجی را به کانون ارتباطات و تماس‌های جزایر اقیانوس آرام تبدیل کند.

طراحان این نرم‌افزار که یکی دارای تابعیت آمریکایی و دیگری اهل فیجی است ، اعلام کردند که برای طراحی این نرم‌افزار بی نظیر در جهان، دو سال وقت گذاشته اند.

به نوشته "اسپوتنیک"، آنها در صفحه کاربری خود در فیس بوک خاطرنشان کردند که مهم‌ترین هدفشان از این ابتکار، آن است که گوشی همراه استفاده کنندگان از این نرم‌افزار، همیشه شارژ باشد.

این درحالی است که برخی کارشناسان می گویند که طراحی چنین نرم‌افزاری برخلاف قوانین اساسی ترمودینامیک است و در عین حال جاستین هودکیس استادیار فیزیک و شیمی دانشگاه ویکتوریا عقیده دارد که این ادعا، گزافه ای بیش نیست.

شوکت علی استاد و رییس گروه علوم رایانه و فن آوری اطلاعات دانشگاه فیجی در این خصوص گفت: کسی را در فیجی نمی شناسد که چنین نرم‌افزاری را دیده باشد؛ وی و همکارانش باور چنین ادعایی را محال می‌‎دانند.

دست اندرکاران این نرم‌افزار می گویند، نرم‌افزار Instacharge در فیجی در دسترس قرار گرفته و به زودی در فروشگاه نرم‌افرار و بازی‌های گوگل قرار داده و در ماه ژانویه آینده نیز در آمریکا ارائه خواهد شد.

213-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها