عکس‌های هوایی از قطع شریان‌های مهم موصل

عکس‌های هوایی از قطع شریان‌های مهم موصل
يکشنبه 14 آذر 1395 - 13:11

مرکز تحقیقاتی استراتفور امریکا عکس های هوایی را از قطع شاهراه های اصلی شهر موصل منتشر کرد.

العالم - عراق
این عکس های هوایی که از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک و امنیتی "استراتفور" منتشر شده اند، حجم خسارت و میزان خرابی چهار پل اصلی شهر موصل را نشان می دهند.

به ادعای مقامات آمریکایی، این کار باعث قطع ارتباط تروریست ها با بیرون شهر و جلوگیری از امکان انتقال خودروهای بمبگذاری شده به سواحل رودخانه می شود.

موصل

شبکه خبری سومریه نیوز در این باره گفت که سعی شده است در حمله هدفمند و حساب شده به این پل ها، از تخریب کامل یا وارد آوردن خسارت سنگین به آنها خودداری شود. آنطور که عکس های هوایی و نشان می دهند و از اظهارات مقامات مسئول امریکایی برمی آید، در این حمله هدفمند تلاش شده است فقط به طور موقت، پل ها غیر قابل استفاده شوند به طوری که این پل ها در مرحله بعدی عملیات به سرعت بازسازی شده و نیروهای عراقی بتوانند به عبور از آنها به کرانه غربی شهر منتقل شوند.

موصل

حمله به این پل ها با اینکه صرفا برای مهار نقل و انتقال عناصر داعش بین بخش های غربی و شرقی صورت گرفته است، اما ممکن است در فرار غیرنظامیان از موصل اختلال ایجاد کند. برآوردها حکایت از آن دارد که بیش از دو میلیون غیر نظامی هنوز در موصل حضور دارند و داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

موصل

رودخانه دجله، شهر موصل را به دو کرانه راست و چپ تقسیم کرده است؛ حدود 5 پل بر روی این رودخانه ساخته شده است اما نیروهای ائتلاف امریکایی ظرف هفته های گذشته به منظور جلوگیری از ضد حمله داعشی های مستقر در کرانه غربی به کرانه شرقی شهر – که بخش عمده ای از آن به تصرف نیروی زمینی عراق درآمده است – اقدام به تخریب این پل ها کردند.

موصل

نیروهای مشترک عراقی در تاریخ 17 اکتبر سال جاری، عملیات گسترده ای را به منظور بازپس گیری موصل، مرکز استان نینوا از اشغال داعش آغاز کردند.

موصل

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق از محور شرق موصل در حال پیشروی هستند؛ یگانهایی از ارتش، پلیس و افراد "الحشد الشعبی" و نیروهای وابسته به اقلیم کردستان عراق از غرب، جنوب و شمال شهر در حال پیشروی می باشند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها