هشدار اردوغان درباره کودتای اقتصادی

هشدار اردوغان درباره کودتای اقتصادی
دوشنبه 15 آذر 1395 - 02:20

رئیس جمهور ترکیه درباره وقوع آنچه "کودتای اقتصادی" بر ضد دولت خود نامید، هشدار داد و ایران، روسیه و چین را به پذیرش لیره ترک در مبادلات تجاری با ترکیه فرا خواند.

العالم - ترکیه

رجب طیب اردوغان یکشنبه در سخنانی گفت: برخی طرف ها تلاش می کنند سلاحی به نام "سود بانکی" و تغییرات بازار "بورس و ارز" را برای تکمیل کودتای نافرجام در ترکیه به کار گیرند.

اردوغان که در مراسم توزیع جوایز اتاق صنایع ترکیه شرکت کرده بود، تصریح کرد: عده ای که هوادارانشان با لباس نظامی در به نتیجه رساندن کودتا شکست خوردند، این بار تلاش می کنند با یاری همدستان خود که صاحب مال و ثروت هستند، در مسیر دولت سنگ اندازی کنند و به اهداف خود برسند.

وی در عین حال تصریح کرد: البته آنان این بار هم در رسیدن به خواسته های خود ناکام خواهند ماند.

اردوغان در ادامه از ایران، روسیه و چین خواست تا با لیر ترکیه به مبادلات تجاری با این کشور بپردازند.

کودتای ترکیه روز جمعه 25 تیرماه گذشته روی داد که طی آن 270 نفر جان خود را از دست دادند و دولت ترکیه فتح‌الله گولن، از سران مخالف این کشور که در آمریکا به سر می‌برد، را به عنوان مغر متفکر و رهبر کودتا معرفی کردند.

پس از این کودتا حدود 35 هزار نفر در ترکیه بازداشت شده و 17 هزار نفر از این افراد که شامل سربازان، نیروهای پلیس، قضات و خبرنگاران در این کشور می‌شوند به طور رسمی برای محاکمه به دادگاه‌های ترکیه معرفی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها