مبلغ سلفی: جشن میلاد پیامبر(ص) بدعت است!

مبلغ سلفی: جشن میلاد پیامبر(ص) بدعت است!
دوشنبه 15 آذر 1395 - 03:56

مُبلغ سلفی مصری درفتوایی از جشن گرفتن برای میلاد رسول گرامی (ص) به عنوان بدعت در دین یاد کرد و این کار را ناروا نامید!

العالم - مصر

ابواسحاق حوینی مفتی جنجالی مصری که به صدور فتواهای عجیب معروف است، بار دیگر مدعی شد که گرفتن جشن میلاد برای پیامبر اسلام(ص)، نوعی "بدعت در دین" است.

الحوینی درصفحه شخصی خود درفیس بوک نوشت: "ما به رسول الله (ص) اقتدا می کنیم، نه او و نه خلفای راشدین و نه دیگر صحابه این کار را نکردند"!

این مُبلغ سلفی از اعتقاد برخی از مسلمانان مبنی بر اینکه بزرگداشت میلاد رسول اسلام (ص) را دستوری از طرف خداوند عزوجل و کامل کننده دین مسلمان می دانند، ابراز نگرانی کرد.

حوینی ابولهب است!

از سوی دیگر، "أحمد الجمّال" نویسنده مصری، فتوای این مبلغ سلفی در حرام دانستن جشن گرفتن میلاد رسول اسلام(ص) و بدعت خواندن آن را به باد انتقاد گرفت و حوینی را "ابولهب" نامید.

الجمال در برنامه ای که از شبکه "صدی البلد" پخش می شود، گفت: "قرآن کریم از کنیه استفاده نکرد، مگر زمانی که "ابولهب" را به کار بود، اما وقتی که درباره محمد (ص) سخن گفت، به عنوان مثال برای وی کنیه ابی القاسم را به کار نبرد".

الجمال خطاب به حوینی گفت: "ای ابو لهب سلفی! از مردم دور شو!... جشن میلاد پیامبر بدعت نیست. بدعت نادرست، آن است که از داخل دین، چیز جدیدی را بیرون آوریم.. ای عموی اسحاق، ای ابولهب!"

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها