برنامه ظریف برای ارتقای روابط راهبردی با چین

برنامه ظریف برای ارتقای روابط راهبردی با چین
دوشنبه 15 آذر 1395 - 07:48

وزیر امورخارجه کشورمان با ورود به پکن، از برنامه تهران برای ارتقای روابط اقتصادی با چین به سطح راهبردی خبر داد.

العالم ـ ایران
محمد جواد ظریف که بامداد امروز (دوشنبه) در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد شهر پکن شد، در اولین روز سفر کاری خود با وانگ یی در محل وزارت امور خارجه چین دیدارو گفت وگو کرد.
طرفین در این دیدار علاوه بر مسایل مشترک دوجانبه و مورد علاقه، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
وزیران امور خارجه ایران و چین در این دیدار به روابط و سابقه دیرینه دو کشور اشاره کرده و تاکید کردند که هیچ مانعی برای توسعه آن وجود ندارد.
 مذاکرات مهم بانکی ایران و چین 

وزیر خارجه کشورمان پیش از یدار با همتای چینی خود در بدو ورود به فرودگاه چین در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: چین در زمان سختی (زمان تحریم‌ها) کنار ایران بود و امروز این اراده سیاسی را داریم  که به عنوان  یک شریک راهبردی با این کشور تعامل داشته باشیم و همکاری و فعالیت کنیم.

ظریف با اشاره به این که او را در این سفر یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی همراهی می‌کند، تصریح کرد: در تلاش هستیم روابط اقتصادی دو کشور را به سطح راهبردی ارتقا دهیم.

وی مسائل بانکی را یکی دیگر از محورهای گفت‌وگوی خود و هیات همراهش  با مقامات چینی در جریان این سفر عنوان کرد و افزود: در این سفر بحث‌های مهم بانکی خواهیم داشت. در چند ماه گذشته گشایش‌های خوبی در این حوزه بین دو کشور ایجاد شده است. البته برخی از مسائل وجود دارد که باید در مورد رفع آنها رایزنی و گفت‌وگو کنیم و برخی مسائل این حوزه در روابط بین دو کشور باید تقویت شود.

ظریف گفت: به همت معاون علمی  رییس جمهور در این سفر علاوه برتعدادی از تجار و کارافرینان، نمایندگانی از 18 شرکت دانش بنیان  نیز در این سفر حضور دارند که اکثر آنها جوان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها