آتش سوزی مرگبار در آمریکا +ویدیو

دوشنبه 15 آذر 1395 - 09:00

شمار قربانیان آتش سوزی در یک مهمانی شبانه در شهر اوکلند آمریکا افزایش یافت.

العالم - آمریکا
پلیس اوکلند اعلام کرد این آتش سوزی که عصر جمعه در ساختمانی در این شهر روی داد، تا کنون 33 کشته برجا گذاشته است، و شمار قربانیان احتمالا افزایش خواهد یافت.
سخنگوی پلیس اوکلند روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد که تا کنون 35 تا 40 درصد محل آتش سوزی جستجو شده است.
پیش از این شمار قربانیان این آتش سوزی 30 نفر اعلام شده بود.
هنوز دلیل این آتش سوزی اعلام نشده است.
پلیس اعلام کرده است که شناسایی اجساد قربانیان، زمان بسیاری خواهد برد.
به گفته یکی از مسؤولان آتش نشانی اوکلند، به دلیل شدت آتش سوزی، نیروهای امداد رسان پس از 12 ساعت از شروع حادثه توانستند وارد ساختمان شوند؛ و جستجو به دنبال اجساد داخل ساختمان چند روز طول خواهد کشید.

ان بی سی نیوز اعلام کرد، این آتش سوزی هنگام برگزاری یک مهمانی در انباری 2 طبقه در حومه شهر روی داد.

مقامات پلیس با بیان این که هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست، خاطر نشان کردند که ساختمان، فاقد امکانات هوشمندِ اطفای حریق بود.

یک شاهد عینی گفته است که وقتی وارد ساختمان شد، شعله‌های آتش را دید و سپس با فشار یک انفجار به بیرون ساختمان پرتاب شد.  وی گفته است که چند نفر دیگر نیز از ساختمان به بیرون پرتاب شدند.

با توجه به این که دستکم 70 تن در این مهمانی شرکت داشتند، رای کیلی اعلام کرد که عملیات بیرون کشیدن اجساد همچنان ادامه خواهد یافت و فرایند شناسایی اجساد، زمان خواهد برد.

به نوشتۀ روزنامه «سن خوزه مرکوری نیوز» این مهمانی با حضور گروه موسیقی الکترونیک «گولدن دونا» برگزار شده بود.

اوکلند به عنوان ایالتی ناامن شناخته می شود، و اجاره بهای پایین منازل در این ایالت، سبب روی آوردن آمریکایی ها به آن شده است.

آتش سوزی در مهمانی شبانۀ اوکلند، یکی از بزرگ ترین آتش سوزی ها در مهمانی های موسیقی این کشور شناخته می شود. بزرگ ترین آتش سوزی در این مهمانی ها، در سال 1903 اتفاق افتاد. در آن آتش سوزی، سالن اروکوا در شیکاگو آتش گرفت و 602 نفر در آتش سوختند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها