گزینه نظامی ترامپ برای وزارت خارجه!

گزینه نظامی ترامپ برای وزارت خارجه!
دوشنبه 15 آذر 1395 - 15:06

ژنرال دیوید پترائوس که یکی گزینه های رئیس جمهور جدید آمریکا، برای سمت وزارت خارجه است، ترامپ را یک عملگرای واقعی خواند.

العالم- آمریکا

دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا، در گفتگوی با شبکه ای بی سی، دونالد ترامپ یک عملگرای واقعی است و دیدار هفته گذشته اش را با رئیس جمهور منتخب در نیویورک یادآور شد.
پترائوس دوشنبه گذشته نیز از گفتگو با ترامپ خبر داده و گفته بود "ترامپ از چالش ها و فرصت های پیش رویش درک دقیقی دارد".
بر اساس گزارش ها، این ژنرال بازنشسته و رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، یکی از گزینه های ترامپ برای تصدی سمت وزارت خارجه است.
سوابق پترائوس
پترائوس که از فرماندهان نظامی برجسته آمریکا است و به واسطه نقشی که در تحولات عراق پس از سال دو هزار و هفت ایفا کرده شهرت و اعتبار زیادی در آمریکا پیدا کرد، توسط باراک اوباما به عنوان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا منصوب شد.
اما پس از آن که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) کشف کرد که پترائوس برخی اسناد و مدارک محرمانه را در اختیار پائولا برادول معشوقه و زندگی‌نامه‌نویس خود قرار داده است، مجبور شد از سمتش کناره گیری کند.
پترائوس در آوریل سال دو هزار و پانزده به جرم افشای اسناد و مدارک محرمانه، دروغ گفتن به بازرسان اف بی آی و سیا  به پرداخت یکصد هزار دلار جریمه و دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.
پترائوس  در گفتگو با ای بی سی اذعان کرد:" اظهارات من به بازرسان اف بی آی راست نبود  اما در آن زمان تصور نمی کردم که گفته های من دروغ است."
پترائوس از ژوئن سال دو هزار و سیزده سرپرستی " موسسه جهانی" صندوق سرمایه گذاری KKR را بر عهده دارد. این نهاد در زمینه گرایش های ژئوپلتیکی و اقتصاد کلان تحقیق می کند.
وزیر امور خارجه آمریکا که سومین مقام در دستگاه اجرایی این کشور است در واقع وجهه آمریکا در جهان محسوب می شود. وزارت امور خارجه آمریکا یک شبکه گسترده دیپلماتیک شامل هفتاد هزار دیپلمات در سرتاسر جهان را هدایت می کند و در دستگاه اجرایی آمریکا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به همین علت تعیین وزیر خارجه آتی آمریکا در رایزنیهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا برای تشکیل کابینه به یک نبرد تلخ پنهان تبدیل شده است.
گزینه های دیگر ترامپ برای وزارت خارجه
منابع نزدیک به تیم انتقالی دونالد ترامپ می گویند میلیاردر نیویورکی برای سپردن سکان هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود در انتخاب میت رامنی میانه‌رو دیوید پترائوس رئیس برکنارشده پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و همچنین باب کورکر سناتور جمهوری خواه که در میان مسئولان این حزب از احترام خاصی برخوردار می باشد، مردد است.
برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روزهای اخیر رایزنی ها و مذاکرات محرمانه ای در  این زمینه انجام داده است.
مایک پنس معاون آتی رئیس جمهور آمریکا نیز به نوبه خود تصریح کرد ژنرال پترائوس یکی از افراد مد نظر ترامپ برای وزارت امور خارجه آمریکا است. وی همچنین در اظهارات خود به نام رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، میت رامنی نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سناتور باب کورکر و همچنین جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد اشاره کرد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها