پیروزی شوکت میرضیایف در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

پیروزی شوکت میرضیایف در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان
دوشنبه 15 آذر 1395 - 15:41

رئیس کمیسیون انتخابات ازبکستان از پیروزی شوکت میرضیایف در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

العالم - آسیا

«میرزا اولوغبیک عبدالسلام‌اف»، رئیس کمیسیون انتخابات ازبکستان، دقایقی قبل گفت: در این دوره انتخابات میرضیایف با کسب 88.61 درصد  آرا به عنوان رئیس جمهور ازبکستان مشخص شد.

وی ادامه داد: در این دوره همچنین «حاتمجان کتمان اف» 3.73 درصد (669 هزار و 187)، «نریمان عمراف» 3.46 درصد (619 هزار و 972) و «سرور آتمراداف» 2.35 درصد (421 هزار و 55 آرا) را از آن خود کردند.

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان روز یکشنبه، 4 دسامبر از ساعت 6 به وقت محلی آغاز شد.

در مجموع 9 هزار و 383 مراکز اخذ رای از آغاز این مراسم تا پایان آن که ساعت 20:00 اعلام شده بود فعال بودند.

همچنین 44 مرکز اخذ رای دیگر خارج از ازبکستان بر پا شده بود تا اتباع ازبک که در خارج به سر می‌برند بدون مشکل در انتخابات شرکت کنند.

از جمعیت بیش از 30 میلیون نفری ازبکستان 21 میلیون 428 هزار 891 نفر آن افراد واجد رای می‌باشند.

بنابر آمار کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان در مجموع در این انتخابات 17 میلیون و 941 هزار نفر از افراد واجد رای شرکت کردند.

با توجه به اظهارت «میرزا اولوغبیک عبدالسلام‌اف» رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان در طول انتخابات ریاست جمهوری این کشور موارد جدی از نقض قانون گزارش نشده است.

«سرگئی لبدوف» رئیس هیئت ناظران جامعه همسود نیز ضمن سخنانی به میزان مشارکت بسیار بالای رأی‌دهندگان اشاره کرد و گفت: انتخابات ازبکستان در یک فضای آرام و منظم صورت گرفت و نه ناظران این سازمان و نه ناظران محلی هیچ تخلفی را در روند انتخابات گزارش نکرده‌اند.

رای گیری در صندوق های اخذ رای در این کشور 4 دسامبر در ساعت 20 به وقت محلی به پایان رسید.

در انتخابات این دوره ریاست جمهوری ازبکستان 4 کاندیدا از جمله «سرور آتمراداف» از حزب دموکراتیک «میلی تیکلانیش»، «شوکت میرضیایف» از حزب لیبرال دموکراتیک، «حاتمجان کتمان اف» حزب خلق دموکراتیک و «نریمان عمراف» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در این کشور رقابت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها